کد مطلب: 

198478
کامنت های موافقان و مخالفان عملکرد روحانی در ذیل یک عکس؛

حاشیه های انتشار عکس جنجالی کوهنوردی حسن روحانی!

عکس کوه‌پیمایی حسن روحانی در ارتفاعات اطراف تهران، سوژه بحث در شبکه‌های مجازی شده است. برخی به نوع پوشش زنان حاضر در عکس انتقاد کرده‌اند، کاربرانی این عکس را نمایشی خوانده‌اند و عده‌ای هم به هواداری از آن برخاسته‌اند.
حاشبه های انتشار عکس جنجالی کوهنوردی حسن روحانی!

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، سایت دویچه وله نوشت: انتشار عکس حسن روحانی با برخی شهروندان در جریان کوه‌پیمایی در اطراف تهران در کانال اینستاگرامش واکنش‌های متفاوتی را در فضای مجازی در پی داشت.

روحانی در توضیح این عکس که روز جمعه (چهارم فروردین / ۲۴ مارس) گرفته شده، نوشت: «صبح امروز؛ جوانانی که در یک هوای دلپذیر و طبیعت آرام‌بخش برای کوهنوردی به ارتفاعات تهران آمده بودند.»

کاربران در واکنش به این عکس که تا شامگاه شنبه بیش از ۱۳۰هزار لایک دریافت کرده، بیش از ۱۳ هزار نظر منتشر کرده‌اند.  در میان نظرات منتشر شده کاربران، برخی معتقدند که اینگونه عکس‌ها جنبه «انتخاباتی و نمایشی» دارد و روحانی در تلاش برای جلب رأی شهروندان منتقد است. این کاربران می‌گویند که با اینگونه عکس‌ها نباید «فریب» خورد!

اما رییس‌جمهور منتقدان دیگری نیز دارد. مخالفان اصولگرای روحانی نوشته‌اند که وضعیت «نامناسب» حجاب زنان در این تصویر با ارزش‌های جمهوری اسلامی همخوانی ندارد.

شماری از این کاربران، حسن روحانی را «مرفه بی‌دردی» خوانده‌اند که با اقدام‌هایش موجب رواج «بی‌اخلاقی» شده است. برخی از این کاربران می‌گویند در حالی که شرایط اقتصادی بهبود نیافته، دولت در پی ترویج «بی‌حجابی» است.

آن‌ها همچنین ابزار امیدواری کرده‌اند که در انتخابات آینده یک «فرد انقلابی» سکان هدایت کشور را به دست بگیرد.

حمید رسایی، نماینده سابق مجلس و عضو جبهه پایداری نیز در کانال اینستاگرام و تلگرام خود با بازنشر این تصویر می‌نویسد: «یکی از دلایل معضل بدحجابی، وجود رانت، تبعیض و مفاسد اقتصادی است. آقای روحانی اگر میزان دارایی خودتان و برادرتان را به مردم بگویید، حتما بیشتر رای‌آوری خواهد داشت.»

او همچنین در زیر عکس حسن روحانی بخشی از خاطرات فعالیت‌اش در ارتش را نقل کرده است: «زنان کارمند که همگی جز دو سه نفر بی‌حجاب بودند، شروع کردند به شلوغ کردن، ولی من محکم گفتم از فردا دژبان درب ورودی موظف است از ورود خانم‌های بی‌حجاب جلوگیری کند.»

حمید رسایی در ادامه می‌نویسد: «حالا حسن روحانی برای رأی گرفتن از همان خانم‌ها...».

کاربری در پاسخ به نوشته حمید رسایی نوشته است: «پس شما هم متوجه شده‌اید که برای رأی آوردن نیاز است با خانم‌های به گفته شما اینچنینی عکس داشت.»

کاربر دیگری با اشاره به اینکه انتشار این تصاویر با توجه به نزدیکی به انتخابات پسندیده نیست، می‌افزاید: «این بدعت صدا و سیمای ملی است که در روز ۲۲ بهمن در اکثر گزارش‌هایش از این تیپ‌ها استفاده می‌کند.»

چندین کاربر دیگر هم مشابه همین نظر را داده‌اند و معتقدند واقعیت جامعه امروز ایران چنین پوششی است که توسط برخی رسانه‌ها سانسور شده و چهره‌ای غیرواقعی از جامعه نمایش داده می‌شود.

در میان کاربران اینستاگرام حسن روحانی، موافقان او نیز حضور پر رنگی دارند. این کاربران با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت، توافق هسته‌ای و بهبود تصویر جهانی ایران نسبت به ۸ سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، کارنامه روحانی را قابل قبول می‌خوانند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-26 16:02

دیدگاه‌ها

تصویر محمد
در حقیقت در هر شهری به کوهستان ها برویم همین افراد را اکقرا مشاهده میشن.امروز شاید به جرعت بشه گفت بیش از 50% جامعه به این سمت گرایش پیدا کردند و آمار های سانسور شده ای در از منابع رسمی پخش میشه.رییس جمهور خوب کسی نیست که یک قشر جامعه رو بتونه خوشحال نگه داره.رییس جمهور متعلق به همه هست.کسی که بتونه اتحاد بین تمام اقشار و ادیان و نژاد ها رو بر قرار کنه و کشور رو یک پارچه کنه بهترینه این تصویر شاید به عنوان یک گام در این راستا باشه
ارسال شده توسط محمد در 04 ارديبهشت 96 - 22:30

افزودن دیدگاه جدید