کد مطلب: 

198438
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اعلام کرد:

رشد 73 برابری ترافیک مصرفی دیتای اپراتورهای تلفن همراه در دولت یازدهم

"بی‌شک سهم ۶۲ درصدی بازار ثابت و ۳۸ درصدی بازار تلفن همراه از مصرف خدمات دیتا در حال حاضر حاصل اقداماتی همچون ارتقای پروانه اپراتورهای تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر، توسعه شبکه زیرساخت در بخش داخلی و بین‌الملل، اجرای طرح رومینگ ملی، حمایت از توسعه محتوای داخلی و ... است که از سال ۹۳ تاکنون انجام شده است".
رشد 73 برابری ترافیک مصرفی دیتای اپراتورهای تلفن همراه در دولت یازدهم

به گزارش سیتنا، دکتر علی اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در پیامی به مناسبت آغاز سال جدید نوشت: "همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت، سال دیگری در تقویم روزگار رقم می‌خورد؛ سالی که آغاز آن با ولادت بزرگ بانوی عالم امکان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قرین شده است، باشد که به یُمن این همزمانی در سال پیش رو، بیش از گذشته، وامدار بینش و منش این بزرگواران (ایشان) باشیم.

رسم مألوف و آشنای پایان هر سال نگاهی است به مسیری که پیموده‌ایم و دستاوردهائی که در پی آن حاصل شده، اما شاید گاهی ارزیابی سالانه، تنها برش کوچکی باشد از یک تصویر بزرگتر که دیدن آن مستلزم نگاه به عملکرد چندساله و کنار هم گذاشتن همه دستاوردهای این سالهاست تا آن تصویر کامل‌تر را به دست دهد. از مصداق‌های این موضوع، تصویر مصرف خدمات دیتا در گذر سه ساله اخیر است. نگاهی به وضعیت مصرف خدمات دیتا در حوزه شبکه اپراتورهای تلفن همراه در سال ۹۲ نشان می‌دهد کل ترافیک مصرفی در این سال حدود ۷ هزار و ۳۹۳ ترابایت بوده و این حجم در سال ۹۵ به ۵۴۵ هزار ترابایت رسیده است و در بخش اپراتورهای ثابت نیز مصرف دیتا از ۴۴۰ هزار ترابایت در سال ۹۳ به یک میلیون و ۱۸۴ هزار ترابایت در سال ۹۵ رسیده است.

بی‌شک سهم ۶۲ درصدی بازار ثابت و ۳۸ درصدی بازار تلفن همراه از مصرف خدمات دیتا در حال حاضر حاصل اقداماتی همچون ارتقای پروانه اپراتورهای تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر، توسعه شبکه زیرساخت در بخش داخلی و بین‌الملل، اجرای طرح رومینگ ملی، حمایت از توسعه محتوای داخلی و ... است که از سال ۹۳ تاکنون انجام شده است.

در بخش دیگری اعطای ۱۶ پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) با تجمیع ۲۶۱ پروانه PAP، ISDP، ISP، VOIP، PSTN ، اعطای ۲۹ پروانه خدمات ارتباطی ثابت (Servco) با تجمیع ۵۱ پروانه ISDP، ISP و VOIP و صدور ۴ پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) با هدف ساماندهی فعالیت دارندگان پروانه در حوزه ICT، زمینه گسترش حجم بازار ارتباطات از حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به حدود برآوردی ۳۰ هزار میلیارد در سال ۹۵ (بدون در نظر گرفتن سهم بخش فناوری اطلاعات) را فراهم کرده است.

ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در بیش از ۴۰ هزار روستا و منطقه دورافتاده و محروم، ساماندهی بیش از ۳۰ میلیون سیم‌کارت بدون هویت یا دارای هویت ناقص در کشور، راه‌اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن همراه، تفکیک تعرفه اینترنت داخلی و بین‌الملل، پوشش ۶۳ درصدی فضای فرکانسی با احداث و راه‌اندازی ۱۰۲ سایت پایش و جهت‌یاب در کشور، اعتباردهی به ۲۵ آزمایشگاه تائید نمونه داخلی و خارجی، توسعه سامانه‌های پایش و مانیتورینگ طیف فرکانس و اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) تنها بخش کوچکی از اقداماتی است که با هدف ارتقای سطح دسترسی تمامی مردم شریف این سرزمین به سرویسهای حوزه ICT و خدمت‌رسانی و پاسخگوئی مطلوب‌تر به آنان محقق شده است. نشان افتخاری که امیدوارم بیش از هر زمان دیگری بر سینه مدیران و کارکنان حوزه ICT بدرخشد. افتخاری که کسب آن مرهون همت، همراهی و تلاش همه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان در قامت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمانها و شرکتهای تابعه آن، مدیران عامل اپراتورهای فعال در حوزه ICT می‌باشد و همین جا فرصت را مغتنم شمرده از تمامی این خدمتگزاران عرصه اقدام و عمل قدردانی می‌کنم و ضمن تبریک سال جدید، از خداوند متعال سالی همراه با سعادتمندی و توفیق را خواستارم".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-23 17:13

افزودن دیدگاه جدید