کد مطلب: 

197607
رئیس سازمان خصوصی سازی:

بدهی های شرکت اعتماد مبین طی 15 روز تسویه شد

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ سوالی در خصوص رای هیات داوری در مورد بلوک 50 درصدی سهام مخابرات، گفت: شرکت اعتماد مبین در نامه‌ای به رئیس جمهوری از وی درخواست دو ماه فرصت برای صاف کردن بدهی‌های خود خواست، اما رئیس جمهوری به این شرکت 15 روز فرصت داد و آنها در این مدت بدهی خود را پرداخت کردند.
شرکت اعتماد مبین بدهی هایش را 15 روزه تسویه کرد

به گزارش سیتنا، میر علی اشرف پوری حسینی در نشست خبری که با محوریت سهام عدالت تشکیل شد، گفت: با کمتر از ۳ میلیارد تومان تجهیزات سخت افزاری را برای سامانه سهام عدالت خریداری کردیم و موضوعات نرم افزاری آن را افرادی در سازمان خصوصی سازی انجام داده‌اند. تا کنون ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مراجعه موجه به این سامانه انجام شده است.

وی ادامه داد: از ۳۰ اسفند سال جاری تا ۱۴ فروردین سال ۱۳۹۶ به علت تعطیلات این سامانه پاسخ‌گوی مراجعین نخواهد بود؛ چرا که افرادی که این نرم افزار را طراحی کرده‌اند شبانه روزی تلاش کرده‌اند و نمی‌خواهیم با این تلاشی که آن ها انجام داده اند در این تعطیلات هم از آن ها بخواهیم که به محل کار بیایند چون شب‌هایی بود که این افراد برای انجام کارهای سامانه تنها ۲ یا ۳ ساعت خوابیدند.

وی در قسمتی از صحبت هایش گفت: از محل سود سهام عدالت مبالغی گرفته شده بود و واریز به خزانه شد. ما در پایان ۱۰ سال باید می‌گفتیم که چقدر از سودی که گرفته‌ایم را به خزانه واریز کرده‌ایم. تا شهریورماه سال ۱۳۹۶ هم مردم فرصت دارند مبلغ تا سقف یک میلیون تومان را واریز کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: در اعزای یک میلیون تومان سهم که به مشمولان اختصاص پیداکرده بود در پایان 10 سال 532 هزار تومان از محل سود به مشمولات تعلق گرفت و آنها می‌توانند 468 هزار تومان دیگر را بپردازند و صورت حساب خود را تا یک میلیون تومان افزایش دهند.

پوری حسینی توضیح داد:  امروز قیمت بازار آن 530 هزار تومان حدود یک میلیون 50  هزار تومان است.

وی در پاسخ به افرادی که می‌گفتند دولت می‌خواهد با جمع آوری پول از مشمولان سهام عدالت خزانه را پر کنند، گفت: خزانه منتظر  پول ما نیست.

وی گفت: برای آنکه سازمان خصوصی سازی سود را در آینده به حساب مشمولان سهام عدالت واریز کند نیاز به شماره حسابی از آنها دارد، در نتیجه مشمولان از 20 فروردین سال بعد باید یک حساب معتبر در یک بانک معتبر باز کنند و آن حساب را به ما اعلام کنند. در نشست های بعدی در مورد شماره حساب مورد نظر صحبت خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که هیات داوری در مورد بلوک 50 درصدی سهام مخابرات دقیقا چه رای داد و در آن هیات دقیقا چه صحبت‌هایی انجام شد، گفت: شرکت اعتماد مبین در نامه‌ای به رئیس جمهوری از وی درخواست دو ماه فرصت برای صاف کردن بدهی‌های خود خواست، اما رئیس جمهوری به این شرکت 15 روز فرصت داد و آنها در این مدت بدهی خود را پرداخت کردند.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره عملکرد این سازمان در سال گذشته نیز گفت: 1713 بنگاهی که در طول 16 سال گذشته باید توسط سازمان تعیین و تکلیف می‌شد، 323 بنگاه باقی مانده. البته از میان آنها آن بنگاه‌هایی که تعیین و تکلیفش انجام شده همه واگذار نشده‌اند بلکه مثلا برخی از طریق رد دیون تعیین تکلیف شده‌اند.

وی ادامه داد: از 534 بنگاهی که در ابتدای سال قرار بود تعیین تکلیف شود 273 بنگاه تعیین تکلیف شده که این آمار در نوع خود بی سابقه است. همچنین از 188 بنگاهی که به صورت بلوکی در سال 1395 عرضه شد 143 بنگاه به فروش رفت که این عدد نیز در تاریخ خصوصی سازی بی نظیر است. آنقدر کار سازمان شفاف بود که هیچ یک از بازندگان مزایده ها شکایتی نکردند.

پوری حسینی درباره مقاومت‌هایی که در برابر خصوصی سازی انجام می‌شود، اظهار کرد: مقاومت‌ها در برابر خصوصی سازی درسال 1394 و 1395 در اوج خود بود. هیچ مزایده‌ای برگزار نشد که ما در آن شاهد مقاومتی نباشیم. سوال کردن‌ها کف ماجرا بود گاهی ماجرا به جاهای باریک می‌کشید، ولی ما در اجرای قانون هیچ شبهه‌ای به خود راه ندادیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-14 13:53

دیدگاه‌ها

تصویر احویزادگان محمد کریم
دولت مطالبات خخود را از اتحاد مبین وصول کرد ولی باید بفکر مطالبات مشترکین هم باشد . مشترکین تلفن ثابت و سیار مبالغی که مجموعا بمیزان هشت هزار میلیارد تومان است ودایع مشترکین تلفن ثابت و سیار را بلوکه کرده و نزد خود نگه داشته اند و از بازپرداخت ان طفره میروند که مغایر با قانون تجارت است. در موقع واگذاری مخابرات این بدهی از ارزش مخابرات کسر و سهامدار فقط مابه التفاوت را به دولت بدکار شد و قرار شد ودایع را بلافاصله به مشترکین مسترد و یا سهام واگذار کند که هیچکدام از این دو حالت اتفاق نیفتاده و مشترکین بلاتکلیف ماده اند و دولتها هم کاری به امر مهم نداشته و ندارند سایر دستگاه های نظارتی و قضائی عریض و طویل کشور هم گاه خودی نشان داده و امتیازی شخصی بعنوان حق السکوت گرفته ساکت میشوند .
ارسال شده توسط احویزادگان محمد کریم در 26 اسفند 95 - 18:17

افزودن دیدگاه جدید