کد مطلب: 

197581
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سیتنا:

بنده از ذکر عنوان نسل 4.5 در فروم های بین المللی اطلاع ندارم/ نظارت بر اپراتورها وظیفه سازمان تنظیم مقررات است

در پی انتشار گزارشی از سوی ماهنامه نسل چهارم با عنوان "ادعای گذر از نسل چهارم بدون اخذ تاییدیه ITU، بی اساس است"، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در پاسخ به سیتنا در خصوص صحت ارائه نسل 4.5 در ایران، گفت: اینکه رسما در فروم های بین المللی عنوانی به اسم نسل چهار و نیم ذکر شده باشد را بنده اطلاع ندارم.
بنده از ذکر عنوان نسل 4.5 در فروم های بین المللی اطلاع ندارم/ نظارت بر اپراتورها وظیفه سازمان تنظیم مقررات است

دکتر محمد خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون تایید یا عدم تایید علمی آنچه تحت عنوان نسل چهار و نیم توسط برخی اپراتورهای تلفن همراه ارائه می شود، توضیح داد: اگر نگاه کنید نسل های مختلفی داریم. نسل 4 و نسل 5 و پیش از آن هم سایر نسل ها را داشتیم. حرکت بین دو نسل در واقع حرکت بسیار نرمی است. حالا در نسل چهارم ممکن است یک سری ویژگی هایی که به نسل 5 نزدیک شده از نظر زمان پاسخ‌گویی (Response Time)، پهنای باند و غیره مد نظر باشد.

وی ادامه داد: اینکه رسما در فروم های بین المللی عنوانی به اسم نسل چهار و نیم ذکر شده باشد را بنده اطلاع ندارم؛ یعنی این طور بگویم شاید بهتر باشد. ممکن است دوستان از منابع و مراجعی این را ذکر کرده باشند که می توانند توضیح دهند.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا در خصوص اینکه آیا نظارتی بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه کشورمان در خصوص رعایت استانداردهای ITU وجود دارد؟ گفت: ما روی تجهیزات نظارت داریم. نظارت بر اپراتورها وظیفه سازمان تنظیم مقررات است و نه مرکز تحقیقات.

وی ادامه داد: ما فقط در خصوص سنجش استاندارد تجهیزات خریداری شده توسط اپراتورها وارد می شویم و سایر وظایف نظارتی بر عهده سازمان تنظیم مقررات است.

گفتنی است؛ ماهنامه نسل چهارم در بخش کنکاش هجدهمین شماره اش، ضمن بررسی موضوع گذر از نسل چهارم تاکید کرده بود که ادعای گذر از نسل چهارم بدون اخذ تاییدیه ITU، بی اساس است.

در بخشی از این گزارش آمده است: باید دقت داشت که استفاده از عبارت «حداقل» در توصیف نسل چهارم به این معناست که اگر استانداردی بتواند سرعتی بیش از حداقل‌های تعیین شده را محقق سازد لزوماً از نسل چهارم متفاوت نخواهد بود. این بدین معناست که ادعای شرکت‌هایی که مدعی گذر از نسل چهارم و عرضه نسل پنجم شبکه تلفن همراه هستند، بدون اخذ تاییدیه اتحادیه جهانی مخابرات یک ادعای بی اساس و کذب خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-14 10:06

افزودن دیدگاه جدید