کد مطلب: 

197554

برقراری روابط صنفی از پایه‌های دیپلماسی رسانه‌ای است

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقویت دیپلماسی رسانه‌ای از اولویت‌های دولت محسوب می‌شود.
برقراری روابط صنفی از پایه‌های دیپلماسی رسانه‌ای است

به گزارش سیتنا، حسین انتظامی در دیدار با هیأت رسانه‌ای کشور عمان ، حضور گروه‌های مختلف رسانه‌ای در ایران را ارزشمند دانست و گفت: تأکید دولت بر تقویت ارتباطات رسانه‌ای است چرا که از این طریق، شناخت و ارتباط ملت ها با همدیگر، تعمیق می یابد و به توسعه رابطه دوجانبه می انجامد.

وی با اشاره به تلاشهایی در جهت ایجاد ایران هراسی، نقش رسانه ها بویژه رسانه های کشورهای اسلامی در بیان واقعیات ایران را کلیدی ارزیابی و تصریح کرد: روزنامه نگاران و رسانه ها نقش محوری در به تصویر کشیدن واقعیات موجود در ایران و انعکاس آن در منطقه و جهان را دارند.

انتظامی با اشاره به روابط دیرینه و مثبت دو کشور و نقش قابل توجه مسقط در معادلات منطقه ای و پرونده هسته ای، از رفت و آمدهای رسانه ای میان دو کشور استقبال کرد و آن را مایه تقویت روابط و تحکیم مناسبات دانست و گفت: برقراری روابط صنفی متقابل، از پایه های دیپلماسی رسانه ای است که به توسعه روابط کشورها کمک می کند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین ضمن ارائه گزارشی کوتاه در خصوص تعداد و تنوع رسانه ها در کشور، مبانی قانون مطبوعات، در حقوق مطبوعات را تشریح کرد. وی همچنین در باره فرایند رسیدگی به تخلفات رسانه ها در ایران گفت: در قانون مطبوعات کشورمان ١٢ مورد به‌عنوان مواردی که جزو محدودیت‌های مطبوعات است، وجود دارد و هیأتی ٧نفره متشکل از نمایندگان قوای سه‌گانه، نهادهای علمی و فرادستگاهی و همچنین نماینده مطبوعات، مسئول نظارت بر اجرای این قانون هستند.

اعضای هیات رسانه ای کشور عمان نیز در این دیدار، ضمن اشاره به دیدارها و بازدیدهایی که در روزهای گذشته داشتند، از حضور در ایران ابراز خرسندی کردند. «استقبال از افزایش روابط فرهنگی دو کشور بویژه در حوزه های فرهنگی، تقویت روابط رسانه ای میان دو کشور، استفاده از تجربیات رسانه ای در ابعاد منطقه ای و بین المللی،  تأسیس دفتر نمایندگی تلویزیون عمان و ابراز خوشوقتی از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف منطقه ای و بین المللی» از جمله مباحثی بود که توسط هیات رسانه ای عمان مطرح شد.

«قیس بن ابراهیم بن عبدالله، سردبیر عربی خبرگزاری عمان، خالد بن حمد بن سیف، سردبیر روزنامه عمان، عبدالله بن سالم بن خنفور، سردبیر روزنامه انگلیسی عمان آبزرور، به همراه گوینده، تصویربردار و صدابردار رادیو و تلویزیون عمان و عکاس خبرگزاری عمان»، هیأت رسانه‌ای این کشور را تشکیل می دهند که به ابران آمدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-12 18:39

افزودن دیدگاه جدید