کد مطلب: 

197468
آذری جهرمی در مراسم ششمین جایزه ملی کیفیت ICT، اعلام کرد:

مصوبه 242 سازمان تنظیم مقررات، آخرین قطعه پازل کاهش قیمت اینترنت

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آخرین قطعه پازل کاهش قیمت را مصوبه 242 سازمان تنظیم مقررات عنوان کرد و افزود: در این مصوبه اپراتورهای داخلی ملزم شدند که هزینه محتوای داخلی را نصف قیمت سرویس های بین الملل ارایه کنند و این نشان می دهد ما برای مشترک شرایط رقابتی را به وجود آورده ایم که سرویس های داخلی رشد کنند و در این حوزه اشتغال ایجاد شود.
مصوبه 242 سازمان تنظیم مقررات، آخرین قطعه پازل کاهش قیمت اینترنت

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس محمد جواد جهرمی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت  ارتباطات زیرساخت در مراسم ششمین جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تنها راهکار در حوزه فناوری اطلاعات و صنعت کشور، اقتصاد مقاومتی است، افزود: در فناوری اطلاعات  پروژه اقتصاد مقاومتی به وسیله شبکه ملی اطلاعات در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: برای به نتیجه رساندن این صنعت چند شاخص مهم وجود دارد که باید به سرانجام برسد که ایجاد بازار مصرف برای تولیدات داخلی یکی از این شاخص ها است و نیازمند کیفیت و رضایت مشتری است.

وی اظهارکرد:‌ در این بازار، کیفیت در چند بعد باید مورد نظر باشد که بحث زیرساخت های ارتباطی یکی از آنها است و نه تنها شرکت زیرساخت و کل بخش تله کام کشور درگیراین موضوع هستند و لازم است بتوانند کیفیت مناسب را برای برتری سرویس های داخلی فراهم کنند.

جهرمی بخش دوم این شاخص را رضایت مشتری اعلام کرد و تصریح داشت: اگر یک بال رقابت داخلی موضوع قیمت باشد، بال دیگر آن کیفیت است که کیفیت به لحاظ شبکه توسط سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات به صورت مداوم پیگیری می شود و در4 سال گذشته دستاوردهای بسیار زیادی برای بهبود و ارتقاء کیفیت داشتیم و این روند ادامه دارد.

وی به شاخص های سند تدوین الزامات شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و با بیان اینکه این شاخص ها تبدیل به اعداد شده است، افزود: این شاخص ها ابلاغ شده و سازمان تنظیم  مقررات از زنجیره ارایه خدمت پیگیر تحقق آن است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در چند سال گذشته کاهش چشمگیر قیمت در حوزه سرویس را شاهد بودیم، تاکید کرد: در حوزه بخش اپراتوری کشور، بازگشت سرمایه باید تضمین شده باشد و با این حال درسال های گذشته،‌ رشد سرمایه گذاری را به صورت جدی تجربه کرده ایم.

وی با اشاره به قیمت موثر 3600 تومانی سرویس ADSL در تهران، افزود: با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده، امروز نرخ موثر سرویس اینترنت پرسرعت ثابت در تهران 1400 تومان است.

جهرمی تاکید کرد : این عدد در شهرستان چیزی معادل 3500 تومان بوده که امروز این نرخ به ازای هر گیگا بایت 950 تومان است و این به معنای این است که قیمت ارایه سرویس به نفع مشترک و تولید داخلی کاهش داشته است.

وی آخرین قطعه پازل کاهش قیمت را مصوبه 242 سازمان تنظیم مقررات عنوان کرد و افزود: در این مصوبه اپراتورهای داخلی ملزم شدند که هزینه محتوای داخلی را نصف قیمت سرویس های بین الملل ارایه کنند و این نشان می دهد ما برای مشترک شرایط رقابتی را به وجود آورده ایم که سرویس های داخلی رشد کنند و در این حوزه اشتغال ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت زیرساخت ادامه داد: در جلسه آخر کمیسیون تنظیم مقررات در هفته گذشته مطابق با وعده فاز دوم شبکه ملی اطلاعات با تفاهم شرکت زیرساخت و مخابرات ایران وتصویب کمیسیون تنظیم مقررات، نرخ سرویس های VPLS به منظور کاهش سرویس ها و شبکه داخلی کشور در زیرساخت شبکه ملی اطلاعات 20 درصد دیگر کاهش یافت.

وی کیفیت سرویس های داخلی  را یکی از موارد مهمی دانست که باید پیگیری شود و افزود: جایزه ملی کیفیت شاخصی است که به ما کمک می کند تا بدانیم کیفیت سرویس ها در چه سطحی بوده است و روز به روز با  پیگیری و بهبود شرایط، بال دوم شبکه ملی اطلاعات و توسعه سرویس های بومی محقق شود که نتیجه آن اشتغال بخش فرهیخته جوانان ایران است و به اعدادی که دولت برای اشتغال در این بخش پیش بینی کرده است، برسیم .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حضور فعال بخش های فناوری، پرداخت الکترونیک، سلامت و سایر سرویس های فناوری اطلاعات در این جایزه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این نوید آینده خوب و رو به رشدی برای ما دارد و با توجه به وضعیت کشور در منطقه، جای پیشرفت برای کشور در این حوزه وجود دارد و ما می توانیم به وضعیت قابل قبولی در سال جاری در منطقه برسیم .

جهرمی با بیان اینکه شرکتی که مقید به ارایه سرویس با کیفیت باشد نمی تواند فرآیندهای بی کیفیت داشته باشد، تاکید کرد: جایزه ملی کیفیت، نحوه فرآینده داخلی شرکت ها را بررسی و رتبه بندی می کند و اگر ما عدالت را درآن رعایت کنیم قطعا" بزرگترین مشوق مجموعه ها برای حضور در این رقابت است.

وی ادامه داد: باید این شاخص به عنوان یک مرجع در اختیار مردم باشد و مردم آن در زمان خرید و انتخاب سرویس به نماد ملی کیفیت هم توجه داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-11 21:45

افزودن دیدگاه جدید