کد مطلب: 

197439

مهمترین اولویت این دولت اقتصاد و بهبود معیشت مردم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: یک سال بعد از شروع به کار دولت خوشبختانه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد که از همان لحظه دولت معتقد بود که این سیاست ها می تواند بیماری اقتصاد ایران را که از ابتدای مبنا قرار دادن نفت ایجاد شده بود را درمان کند.
مهمترین اولویت این دولت اقتصاد و بهبود معیشت مردم است

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در شورای اداری شهرستان فریمان که زادگاه استاد شهید مرتضی مطهری به شمار می رود، گفت: امام نظر ویژه ای نسبت به استاد شهید مطهری داشت و معتقد بود که مطهری خوب اسلام را فهمیده است و کسی که مبنای اعتقادی خود را بر اساس کتاب های ایشان استوار کند معلوم است که با تلاطم های سیاسی منحرف نمی شود.

وی ادامه داد: هم ما و هم بسیاری از مردم ایران که با کتاب ها، نوشته ها و سخنرانی های ایشان آشنا هستیم حالا که مسوولیتی داریم وظیفه داریم برای تامین نیازمندی های مردم این شهرستان برای توسعه و آبادانی فریمان تلاش کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سیاست دولت بر مبنای توسعه وضع شده است، اظهار کرد: در ابتدای شروع به کار دولت با توجه به خالی بودن خزانه و محدویت یک میلیون بشکه ای در فروش نفت و محدودیت انتقال پول آن و همچنین بسته شدن فضاهای صادراتی و برقرار بودن تحریم ها دو دیدگاه برای اداره کشور وجود داشت. نخست حفظ وضع موجود و تلاش در جهت حرکت در این مسیر بود.

وی در تشریح تفکر دولت برای اداره کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه آقای دکتر روحانی از قبل انتخابات شعارهایی بر مبنای توسعه کشور داده بود و از آنجا که ملت ایران به دنبال نوآوری و توسعه هستند، لذا با همه محدودیت ها سیاست دوم توسعه ای بود که دولت تفکر نوع دوم را انتخاب کند و فقط شرطی گذاشت بر این اساس که راه برای مردم و بخش خصوصی در اقتصاد باز باشد و دولت با کنار گذاشتن تصدی گری سیاست راهبری، هدایت، حمایت و نظارت را دنبال کند که تجربه نشان داده که معمولا کشورهایی که افتصاد پویا بارند چنین نقشی را دارند.

عضو کابینه دولت یازدهم با این پرسش که بخش خصوصی باید چقدر قدرت داشته باشد که بتواند با دولت رقابت کند، خاطرنشان کرد: یک سال بعد از شروع به کار دولت خوشبختانه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد که از همان لحظه دولت معتقد بود که این سیاست ها می تواند بیماری اقتصاد ایران را که از ابتدای مبنا قراردادن نفت ایجاد شده بود را درمان کند چرا که در اقتصاد نفت مبنا قرار گرفته بود درحالیکه باید اقتصاد مستقل داشته باشیم و فقط نفت مقوم آن باشد.

دکتر واعظی اعلام سیاست های اقتصاد مقاومتی را کمک به دولت و اقتصاد کشور دانست و گفت: در چند سال اخیر خوشبختانه همدلی، صمیمیت و وفاقی میان سران سه قوه به وجود آمد چراکه با وجود اینکه قانون اساسی اداره کشور را به ریاست جمهوری محول کرده است اما گستردگی جغرافیایی و میزان جمعیت به گونه ایست که دولت نمی تواند به تنهایی کشور را اداره کند و دولت، مجلس، قوه قضاییه و دیگر دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی باید در این مسیر همسو باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: بر این اساس در دولت یازدهم معتقد است یک تفکر، جناح و حزب نمی تواند کشور را اداره کند و لذا در دولت اقای دکتر روحانی از همه دیدگاه ها، سلایق، گروه ها و جناح ها حضور دارند و گفته اند که به دنبال این نباشید که فلانی از این حزب یا آن حزب یا ستاد انتخاباتی است و باید دولتی درست کنیم که از شایستگان دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه در آن وضعیتی که در دولت وجود داشت نیاز به آدم های بر تجربه بود که شاهدیم که یکی پس از دیگری مشکلات حل شد و هم اینک راهبرد این است که اقتصاد، امنیت و منافع کشور حفظ شود و روابط خارجی برای تامین این راهبردها درنظر گرفته شده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه مهمترین اولویت این دولت اقتصاد و بهبود معیشت مردم است، خاطر نشان کرد: در زمان تحریم ها هدفگذاری برای مهار تورم صورت گرفت که خوشبختانه تورم ۴٠ درصدی الان به ٨.۶ درصد رسیده است اما وقتی تحریم ها حذف شد، می دانیم که تورم پایین و عدم رونق اقتصادی ایجاد مشکل می کند که خوشبختانه امسال رشد اقتصادی در بخش کشاورزی به ٨ تا ٩ درصد و بخش صنعت در سه ماهع اول ٣.۵ درصد و در سه ماهه دوم ۵ درصد و در سه ماهه سوم به ٩ درصد رسیده و در مجموع بسیار امیدواریم که سال ٩۵ را با رشد اقتصادی بالای ۵ درصد به اتمام برسانیم که این میزان در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم منفی ۶.٨ درصد بود.

دکتر واعظی با بیان اینکه دولت یازدهم به هیچ گروه و حزبی وابسته نیست گفت: این دولت برآمده از رای مردم  و متکی به مردم است و تا وقتی که دولت را حمایت کنند انشااله مشکلات حل می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد وضعیت زیرساخت های شهرستان فریمان گفت: تاکنون ۵١ روستا به اینترنت متصل شده اند و ۴۵ روستای دیگر در فاز بعدی تا پایان شهریور ماه به اینترنت متصل می شوند.

وی افزود: شبکه انتقال و IP فریمان نسبت به قبل از شروع کار این دولت سه برابر و تعداد مشترکین اینترنت نیز ٣.۵ برابر شده است و بنا داریم تا ۶ ماه آینده هرآنچه تا امروز داریم از نظر زیرساخت دو برابر دیگر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-10 20:29

افزودن دیدگاه جدید