کد مطلب: 

197438
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به مشهد مقدس، خبر داد:

استقرار آنتن های BTS سیار در نفاط پرتراکم اطراف حرم مطهر امام رضا (ع)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از در نظر گرفتن تمهیدات ارتباطاتی برای ایام پر تراکم نوروز در مشهد مقدس خبر داد و گفت: کمیته ای فنی با حضور مدیرعامل یکی از اپراتورهای تلفن همراه در استان خراسان رضوی تشکیل شد تا امسال از بروز اختلالات زمان توسعه در ایام نوروز در مشهد مقدس جلوگیری شود.
استقرار آنتن های BTS سیار در نفاط پرتراکم اطراف حرم مطهر امام رضا (ع)

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در پایان سفر سه روزه خود به استان خراسان رضوی، گفت: با توجه به زائران بسیار زیادی که به مشهد مقدس مشرف می شوند، وظیفه ماست که زیرساخت های مخابراتی را فراهم کنیم تا هم مردم این استان و همچنین زائران بتوانند استفاده لازم را بکنند که در یکی دو سال گذشته برای گسترش زیرساخت های استان خراسان رضوی تلاش کردیم که خوشبختانه می توانیم ادعا کنیم هرآنچه که طی چند دهه گذشته در خراسان رضوی سرمایه گذاری شده بود طی سه سال و نیم اخیر شبکه انتقال ٣.٢ برابر و شبکه IP به میزان ۶.۴ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ١۶٩٩ روستا در این استان به اینترنت پر سرعت متصل شد. ضمن اینکه ۶۴ شهر تحت پوشش نسل سوم و ٢٨ شهر تحت پوشش نسل سوم تلفن همراه و همچنین ٢٨ شهر تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه قرار گرفتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد میزان سرمایه گذاری انجام شده درخراسان رضوی اظهار کرد: در مجموع در یک سال گذشته حدود ۵٣٠ میلیارد تومان هزینه شده است که فقط در این سفر حدود ١٠٣ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد که توفیق پیدا کردیم حدود ٢۴ شهر تحت پوشش نسل سوم، ١٠ شهر نسل چهارم تلفن همراه قرار گرفتند ضمن اینکه چهار شهر استان نیز به فناوری TD-LTE که نسل جدید اینترنت پر سرعت به شمار می روند، تجهیز شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر آن ٣۴٠ کیلومتر فیبرنوری  در این استان کشیده شده و امیدواریم تا پایان سال هزار کیلومتر دیگر فیلر نوری بکشیم. ضمن اینکه بنا داریم تا پایان این دولت تمام شهرهای خراسان رضوی دارای نسل سوم و ٧۵ درصد نیز دارای نسل چهارم و تقریبا ٩٠ درصد از روستاهای بالای ٢٠ خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شوند تا با زیر ساخت های فراهم شده مردم استان خراسان رضوی و زائران  بتوانند به راحتی امور خود را انجام دهند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به همکاری که با استانداری خراسان ضوی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بخش خصوصی خاطرنشان کرد: در این طرح بزرگ به دنبال ایجاد اشتغال از طریق کسب و کارهای نوین هستیم چراکه هم اکنون در رشته های الکترونیک، کامپیوتر و مخابرات فارغ التحصیلان قابل توجهی وجود دارد که با استعداد هستند. ضمن اینکه خراسان رضوی از جمله معدود استان هایی است که اختیار اعطای وام وجوه اداره شده را دارد که تسهیلاتی کم بهره و با بازده طولانی است که در چند ماه گذشته موفق شدیم به ۴٨ شرکت رقم ١١۴ میلیارد ریال را پرداخت کنیم و آمادگی داریم برای شرکت هایی که در حوزه ICT فعالیت می کنند وام پرداخت کنیم.

دکتر واعظی در ارتباط با مشکلاتی که سال گذشته به علت تراکم زوار در بحث ارتباطات مشهد مقدس ایجاد شده بود، گفت: سال گذشته نسل سوم را در مشهد مقدس توسعه دادیم و امسال نسل چهارم توسعه پیدا می کند و می دانید در زمان توسعه ها، اختلالاتی ایجاد شد که تنها برای یکی از اپراتورهای تلفن همراه رخ داد، لذا یکی از اهداف این سفر که مدیرعامل همراه اول نیز حضور داشت و به همراه تیم فنی خود آمده بودند، کمیته ای تشکیل شد که قول دادند انشاله در سال جدید که زائران به مشهد مقدس تشریف می آورند مشکلی وجود نداشته باشند.

وی افزود: ضمن اینکه قرار شد تعدادی آنتن BTS سیار بیاورند و با استقرار در نفاط پر تراکم اطراف حرم طی هفت و هشت روزی که تراکم جمعیت وجود دارد با مشکلی مواجه نشویم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-10 20:21

افزودن دیدگاه جدید