کد مطلب: 

197292

واکنش اپل، سامسونگ و مایکروسافت به اتهام جاسوسی سیا از محصولاتشان

شماری از شرکت‌های بزرگ در مورد هزاران سند محرمانه‌ای که ویکی‌لیکس منتشر کرده و در آن ادعا شده که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از آن‌ها جاسوسی کرده، واکنش نشان دادند.
واکنش اپل، سامسونگ و مایکروسافت به اتهام جاسوسی سیا از محصولاتشان

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، هزاران سندی که ویکی‌لیکس منتشر کرده، حاوی جزئیاتی از توان سایبری سازمان سیا برای هک هستند.

گفته شده که سازمان سیا از "توان سایبری" مورد ادعای ویکی‌لیکس، برای نفوذ به کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند و همچنین ابزارهای خانگی از جمله تلویزیون‌های هوشمند و حتی مودم‌های اینترنت خانگی استفاده کرده است.

در این اسناد در مورد گسترش شیوه‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای شنود از تلفن‌های همراه هوشمند و میکروفون تلویزیون‌های هوشمند اشاره شده است.

در میان شرکت‌های مختلف، پاسخ شرکت اپل شامل جزئیات بیشتری است و این شرکت می‌گوید همین حالا هم در باره بعضی نواقص محصولاتش توضیح داده است.

در این بیانیه آمده است: "تکنولوژی مورد استفاده در آیفون‌های حال حاضر بهترین سیستم حفاظت از داده را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و ما به طور مداوم برای ادامه این راه تلاش می‌کنیم. محصولات و نرم‌افزار‌های ما طوری طراحی شده‌اند که خیلی زود در دستان مشتریان ما از نظر امنیتی به روز شوند و در حدود ۸۰ درصد از مشتریان، آخرین نسخه از سیستم اجرایی ما را در اختیار دارند."

در بیانیه اپل همچنین در مورد اسناد ویکی‌لیکس نوشته شده: "طبق برآورد اولیه ما بسیاری از مشکلاتی که در این اسناد آمده در آخرین نمونه آی‌او‌اس (سیستم عامل) رفع شده است و ما خیلی سریع روی برطرف کردن سایر نواقص کار می‌کنیم. ما از مشتریان خود می‌خواهیم آخرین نسخه آی‌او‌اس را دانلود کنند تا از آخرین تدابیر امنیتی بهره‌مند شوند."

شرکت سامسونگ هم که گفته می‌شود سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا (ام‌آی‌فایو) در طراحی یک نرم‌افزار جاسوسی برای حمله به تلویزیون‌های سری اف ۸۰۰۰ آن با سیا مشارکت داشته بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه این شرکت نوشته شده: "محافظت از امنیت و حریم شخصی مشتریان یک اولویت اصلی سامسونگ است. ما از مشکلاتی که دراین گزارش آمده آگاهیم و خیلی سریع آن‌ها را بررسی می‌کنیم."

در اطلاعاتی که ویکی‌لیکس منتشر کرده همچنین ادعا می‌شود که سیا بدافزاری را برای حمله به کامپیوترهایی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند، طراحی کرده است. یکی از سخنگویان شرکت مایکروسافت گفت: "ما از این گزارش خبر داریم و مشغول بررسی آن هستیم."

سیا تا کنون صحت این مدارک (که گفته می‌شود تاریخ آن‌ها بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ است) را تایید نکرده است، اما یکی از روسای سابق این سازمان از انتشار آن‌ها ابراز نگرانی کرد.

مایکل هایدن، از مدیران پیشین سیا به بی‌بی‌سی گفت: "اگر آن چیزی که من خواندم صحت داشته باشد به نظر می‌رسد که این یکی از خسارت‌بارترین نمونه‌های درز اطلاعات در مورد تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و روش‌ها و ابزار مورد استفاده سیا در رابطه با نحوه برخورد به اطلاعات خارج است. به بیان دیگر این قضیه باعث شده که امنیت کشور ما و کشورهای دوست ما کمتر شود."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-08 19:17

افزودن دیدگاه جدید