کد مطلب: 

197288

مجوز ۶٣٠٠ رسانه در دولت یازدهم صادر شده است

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذاری امور به صنوف مطبوعاتی و حمایت ویژه از نشریات بومی را از جمله رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مطبوعات عنوان کرد.
مجوز ۶٣٠٠ رسانه در دولت یازدهم صادر شده است

به گزارش سیتنا، حسین انتظامی در دومین روز کنگره مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت از نشریات محلی ذکر کرد و گفت: توسعه و تشویق رسانه های محلی و منطقه ای در تمام طرح ها و برنامه های معاونت مطبوعاتی به طور ویژه ملاحظه شده است.

انتظامی واگذاری امور به بخش خصوصی و عقب نشینی به نفع این بخش را یکی دیگر از اقدامات معاونت مطبوعاتی در دولت یازدهم دانست و ادامه داد:  با واگذاری امور به صنوف مرتبط می توان به وظایف اصلی که شامل سیاستگذاری، نظارت و حمایت است، پرداخت.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تسریع در روند پاسخ به درخواست های متقاضیان در هیات نظارت بر مطبوعات از سه سال به سه ماه کاهش یافته است و می توان آن را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه مطبوعات دانست.

انتظامی با اشاره به آمار مجوزهای صادر شده نشریات در دولت یازدهم، گفت: تعداد ۶٣٠٠ مجوز صادر شده است که از این تعداد یک درصد مربوط به روزنامه ها، ٨ درصد هفته نامه ها، ٧ درصد دوهفته نامه ها و باقی متعلق به رسانه های برخط، ماهنامه ها، فصلنامه ها و... است.

وی در همین زمینه اضافه کرد: دو هزار عنوان از مجوزهای صادر شده در دولت یازدهم مربوط به پایگاه های خبری است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به تدوین آیین نامه های کاربردی و اصلاح قوانین موجود در حوزه مطبوعات اشاره و تصریح کرد: در حال بررسی و تصویب قانون تبلیغات بازرگانی هستیم و طرح قانون رسانه های همگانی نیز سال آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم داد.

وی «تقویت دیپلماسی رسانه ای با تسهیل حضور خبرنگاران رسانه های خارجی در کشور، افزایش نمایندگی های رسانه های خارجی در کشور، اصلاح قانون مطبوعات، الکترونیکی شدن فرایندها از جمله «صدور محوز رسانه، صدور مجوز کانون آگهی و تبلیغاتی، صدور محوز نمایندگی رسانه ها، اعطای آگهی دولتی، صدور کارت حرفه ای خبرنگاران و...» آموزش روزنامه نگاری رایگان در استانها، اصلاح قانون ممنوعیت بکار گیری اسامی بیگانه، اجرای طرح های رتبه بندی رسانه ها، راه اندازی شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی، اجرای طرح های حمایتی با محوریت اقتصاد مقاومتی در حوزه مطبوعات، برگزاری انتخابات الکترونیکی مدیران مسئول، کمک به توزیع بهتر مطبوعات در سراسر کشور، رتبه بندی خبرنگاران، حمایت از امنیت شغلی خبرنگاران با درنظر گرفتن یارانه بیمه و...» را از دیگر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم دانست و تاکید کرد: حرکت به سمت کیفی گرایی رسانه ها با هدف اثرگذاری آنها نیز از دیگر دستاوردهای این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید است.

انتظامی همچنین با اشاره به اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، از قابل دسترس بودن تمام اطلاعات مورد نیاز مراجعان معاونت مطبوعاتی بر روی پورتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-08 18:33

افزودن دیدگاه جدید