کد مطلب: 

197278
وزارت دادگستری آمریکا، اعلام کرد:

شرکت "زدتی‌ای" نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران را پذیرفت/ محکومیت یک میلیارد دلاری به عنوان جریمه

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که شرکت زدتی‌ای، از شرکت‌های مخابراتی بزرگ چین، پذیرفته است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را زیر پا گذاشته و به همین دلیل به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار جریمه محکوم شده است.
شرکت "زدتی‌ای" نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران را پذیرفت/ محکومیت یک میلیارد دلاری به عنوان جریمه

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، مسئولان این شرکت چینی متهم شده‌اند که به گونه‌ای غیرقانونی، تجهیزات مخابراتی حساسی را که در آمریکا ساخته شده بود، به ایران منتقل کرده‌اند و در این روند، "نه تنها قوانین صادراتی آمریکا" را زیر پا گذاشته‌اند، بلکه در روند تحقیقات به مقامات آمریکایی "دروغ گفته‌اند و حتی تحقیقاتی را که در داخل شرکت درباره اقدامات غیرقانونی آنها در جریان بود، منحرف کرده‌اند."

تحقیقات مربوط به تخلف شرکت چینی زدتی‌ای برای پنج سال در جریان بوده است. بر اساس آنچه از این پرونده قضایی منتشر شده، این شرکت تجهیزاتی را که فروش و انتقال آنها به ایران ممنوع بود، طی دوره‌ای شش ساله تهیه و به دست مشتری‌های خود در ایران رسانده است، در حالی که مسئولان شرکت می‌دانستند که این کار ناقض تحریم‌های ایران است.

شرکت چینی در دادگاه گفت که خود را گناهکار می‌داند. این شرکت به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران به پرداخت ۸۹۲ میلیون دلار جریمه شده و پذیرفته است که در صورت رعایت نکردن شرایطی که بر سر آنها با مقامات قضایی آمریکا توافق کرده است ۳۰۰ میلیون دلار دیگر هم بپردازد. بخش دوم جریمه (۳۰۰ میلیون دلار) برای یک دوره هفت ساله معلق خواهد بود.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، هشدار داده است که شرکت‌هایی که تحریم‌های اقتصادی آمریکا را زیرپا می‌گذارند، بدون مجازات نخواهند ماند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-08 13:46

افزودن دیدگاه جدید