کد مطلب: 

197228

دسترسی آزاد مردم به اطلاعات جزو اولویت های دولت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: دسترسی آزاد مردم به اطلاعات جزو اولویت های دولت است.
دسترسی آزاد مردم به اطلاعات جزو اولویت های دولت است

به گزارش سیتنا به نقل از روزنامه ایران، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سؤال که در ماه های پیش رو که ماه های حساسی برای کشور محسوب می شود چند درصد امکان دارد که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای فعالیت خود دچار مشکل شوند، گفت: اگر منظور از ماههای پیش رو، انتخابات ریاست جمهوری است باید بگویم دلیلی وجود ندارد که فضای مجازی و فعالیت شبکه های اجتماعی دچار مشکل شود ، چرا که یک نمونه خوب استفاده از فضای مجازی در انتخابات داشتیم و آن هم انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که مردم و کاندیداها به خوبی از این فضا استفاده کردند. و طبق گزارش وزیر کشور، تنش ها بین طرفداران کاندیداها در شهرستان ها به دلیل استفاده از فضای مجازی بشدت کاهش پیدا کرده بود، پس بعید میدانم کسی مخالف بهره گرفتن از فضای مجازی در تبلیغات انتخاباتی باشد

دکتر واعظی در پاسخ به این سؤال که تجربه های قبلی در مناسبت های خاص نشان داده که فضای مجازی میتواند دستخوش مسدودسازی شود گفت: همه جناحهای کشور باید به رأی مردم احترام بگذارند و این حق را برای مردم قائل باشند که بتوانند اخبار را از منبع دلخواه خود کسب کنند و اینطور نباشد که به مردم دیکته کنیم که مثلاً حق داری از این رسانه استفاده کنی یا نه.

وی با اشاره به اینکه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات جزو اولویت های دولت به شمار می رود خاظر نشان کرد: مردم باید بتوانند به روشهای مختلف به اطلاعات دسترسی داشته باشند و ما نمی توانیم جای مردم تصمیم بگیرم. به اعتقاد من تفکری که احساس کند با محدودیت مشکل حل می شود یک تفکر محکوم شده است.

واعظی در خصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک نیز اظهار داشت: آن چیزی که مربوط به وزارت ارتباطات و هماهنگی نزدیک آن با بخش IT وزارت کشور است، باید بگویم ما یک همکاری خوبی را با هم انجام داده ایم و حتی آمادگی داشتیم که انتخابات مجلس را نیز به صورت الکترونیک برگزار کنیم، ولی تصمیم گیر نهایی برای اینکه انتخابات الکترونیک برگزار شود یا نه ما نیستیم و ارکان دیگری باید در این خصوص تصمیم بگیرد. در مجموع باید گفت زیر ساخت انتخابات الکترونیک روی شبکه ملی اطلاعات آماده است اما مرجع تصمیم گیر چه زمانی اطمینان پیدا می کند مسأله ای است که پاسخ آن در دست ما نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-06 10:57

افزودن دیدگاه جدید