کد مطلب: 

197030

به مناسبت 46مین سالروز تاسیس پژوهشگاه ICT

دکتر خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت 46مین سالروز تاسیس این پژوهشگاه پیامی منتشر کرد.
به مناسبت 46مین سالروز تاسیس پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا، پیام تبریک دکتر خوانساری به مناسبت 46مین سالروز تاسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به شرح ذیل است:

در جهان پرشتاب امروز، خردورزی و دانش محوری، دیگر از چارچوبهای نظری صرف خارج شده و به مولفه ای ارزش آفرین تبدیل شده است. بدین جهت صاحبنظران اقتصادی جهان بر این باورند که سهم دارایی‌های محسوس و فیزیکی از مجموع ثروت جهانی رو به کاهش نهاده است و در عوض سهم دارایی‌های نامحسوس نظیر اطلاعات و دانش از این ثروت افزایش یافته است. بنابراین در دنیای امروزی، دانایی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی جوامع به شمار می‌رود. اگر تحقیق و پرسش گری عالمانه را نقطه اوج دانایی و عالی‌ترین فعالیت بشری بدانیم، می‌توان ادعا نمود که  فعالیت‌های پژوهشی در زمره شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت  در هر جامعه محسوب می‌شوند.

زیربخشهای مختلف پیشرفت و تعالی جامعه نظیر توسعه خدمات الکترونیکی و…مستقیما و بلاواسطه به گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی بستگی دارد و نکته جالب اینکه این موضوع در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که سرعت پیشرفت فناوری در آن بس بالا بوده و می‌بایست در تمامی بخش‌های این حوزه با نگاهی آینده پژوهانه و آینده نگارانه وارد شد، نمودی دو چندان دارد.

46  سال پیش در چنین روزی، مرکز تحقیقات مخابرات ایران با اهداف مهمی از قبیل انجام تحقیقات علمی در زمینه‌های مربوط بر حسب نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فناوری کشور و نیز تامین نیازهای پژوهشی برای واحدهای مختلف وزارت متبوع، توسط مجلس وقت تاسیس گردید و تا به امروز نقش موثری در توسعه ارتباطات و فناوری‌های نوین حوزه فاوای کشور ایفا نموده است. نگاهی ژرف به تجارب گذشته این مرکز تحقیقاتی، نشان دهنده حجم گسترده ای از دستاوردهای پژوهشی و تاثیرگذاری این مرکز بر روند توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار دهه قبل است.

امروز که به حول و قوه الهی در جایگاه قابل قبولی از توسعه فناوری قرار گرفته ایم، خردورزی و دانش محوری ای که در فوق از آن یاد شد ما را بر آن میدارد که تفکرمان را در نقش آفرینی و ماموریتهای جدید، بازنگری کنیم و با بهره گیری از حداکثر ظرفیتها و توان داخلی و با همفکری و مشارکت فعال با متخصصین و پژوهشگران، در راستای رفع نیازهای جامعه گام برداشته و به اینگونه زمینه ساز بستر مناسب در جهت ارتقای فعالیتهای پژوهشی حوزه فاوای کشور باشیم.

به عنوان کلام واپسین بر خود لازم میدانم از تلاشهای صمیمانه تمامی همکارانی که در طی این سنوات در تعالی این پژوهشگاه (مرکز تحقیقات) نقش داشته اند سپاسگزاری کرده و این سالروز را به آنان تبریک عرض نموده و از خداوند متعال مزید توفیقات این مجموعه را در راه خدمت به آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-28 15:39

افزودن دیدگاه جدید