کد مطلب: 

196956

رشد 70 درصدی همکاری تجاری ایران و آذربایجان در سال 2016

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیات همراه در ادامه سفر به استان اردبیل در همایش مشترک ایران و آذربایجان در شهر سرعین شرکت کردند.
رشد 70 درصدی همکاری تجاری ایران و آذربایجان در سال 2016

به گزارش سیتنا، همایش تجاری ایران و آذربایجان با حضور مقام های بلند پایه دو کشور روز پنجشنبه در شهر گردشگری سرعین استان اردبیل آغاز بکار کرد.

در این همایش یک روزه محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس ایرانی کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان و شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان و رییس آذری این کمیسیون حضور دارند.

دکتر محمود واعظی در این همایش ضمن اشاره به اشتراکات  تاریخی دو ملت ایران و آذربایجان، گفت: خوشحالیم که با تدبیر دو رئیس جمهوری باعث شده روابط دو کشور راهبردی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان  ضمن  اشاره به اهمیت روابط جدی با کشور آذربایجان گفت: کمتر از سه سال وقتی به اردبیل آمدم گفتم ما تصمیم جدی برای گسترش  روابط  با این کشور داریم به همین منظور  مشکلات آن روز را پیگیری کردیم و امروز مشکلات قبلی رفع شده است.

دکتر واعظی در بخش دیگر سخنان خود افزود: ظرف مدت دو هفته آینده با سفر رئیس‌ جمهور کشور آذربایجان به ایران اسناد همکاری مهمی امضاء خواهد شد.

وی در خصوص میزان همکاری ها در سال 2016 گفت: همکاری تجاری میان دو کشور در سال 2016 میزان 70 درصد رشد داشت و بخش خصوصی در دو کشور باید بازار و تجارت غیر نفتی را گسترش دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر سخنان خود به سرمایه گذاریهای دو کشور اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مختلف در حال حاضر بطور متقابل در حال اجراست و بخش خصوصی در زمینه عرضه کالاهای خود در دو کشور از مشوق های ایجاد شده استفاده کنند تا بتوانند کالاهای خود را به صورت رقابتی عرضه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-23 19:23

افزودن دیدگاه جدید