کد مطلب: 

196949

اولویت رسیدگی به شکایات مربوط به خدمات پیامکی

رگولاتوری به شکایات مشترکین تلفن همراه که علیرغم غیرفعال سازی خدمات مبتنی بر محتوا، هزینه این خدمات در قبض های آنها درج شده است در سریعترین زمان رسیدگی می کند.
اولویت رسیدگی به شکایات مربوط به خدمات پیامکی

به گزارش سیتنا، حسین فلاح جوشقانی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، افزود: در حال حاضر شکایتهائی از سوی برخی مشترکان عنوان شده که هزینه سرویس خدمات مبتنی بر محتوا در قبض آنها درج شده است در حالیکه مشترکان این سرویس را بر روی تلفن همراه خود فعال نکرده‌اند.

وی افزود: در بررسیهای انجام شده از سوی رگولاتوری در مورد بیش از ۹۵ درصد مشترکان، این سرویس از سوی خود مشترکین فعال شده است و در مواردی هم که علیرغم غیر فعال سازی دریافت این خدمات از سوی مشترکان از طریق سامانه *۸۰۰#، این سرویس مجدداً از سوی فراهم‌کنندگان خدمات محتوائی فعال شده است، هم با اپراتور برخورد قانونی انجام شده و هم نسبت به برگرداندن مبالغ دریافتی اقدام گردیده است.
 
وی با اشاره به اینکه برخی از سرویسهای مبتنی بر محتوا جزو سرویسهائی است که مشترکان برای گرفتن استعلام از آن استفاده می‌کنند، گفت: برخی از مشترکان برای دریافت خدماتی مانند استعلام تخلفات راهنمائی و رانندگی یا خدمات ثبت احوال، اعدادی مانند شماره گواهینامه،کدملی و یا شماره کارت خودرو و... را به سرشماره خاصی ارسال می‌کنند که این خدمات به ازای هر پیامکی که در پاسخ به استعلام مشترک ارسال می شود مشمول هزینه بوده و مبلغ هزینه آن در قبض‌های تلفن همراه درج می‌شود.
 
وی افزود: در این زمینه رفتار اپراتورها و ارائه‌کنندگان خدمات محتوائی دارای اشکال بوده و رگولاتوری این الزام را برای آنان ایجاد کرده که اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی کافی درباره این نوع سرویسها و هزینه آنها به مشترکان انجام دهند.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری تصریح کرد: به منظور کنترل بیشتر و مدیریت مطلوب بر خدمات مبتنی بر محتوا ، سامانه فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی این سرویسها در اپراتورهای تلفن همراه متمرکز می‌شود و در حال حاضر این سامانه در دو اپراتور ایرانسل و رایتل راه‌اندازی شده و در اپراتور همراه اول نیز تا پانزدهم اسفند ماه ایجاد می‌شود تا با تمرکز این سامانه در اپراتورهای تلفن همراه از تخلف برخی از فراهم‌کنندگان خدمات محتوائی طرف قرارداد با اپراتورها در فعال‌سازی خدمات مبتنی بر محتوا بدون اطلاع و درخواست مشترک جلوگیری شود.
 
فلاح با اشاره به اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای احقاق حقوق مردم تلاش می‌کند، گفت: سامانه پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به تمامی شکایاتی که در حوزه ICT از سوی مردم مطرح می‌شود، رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-23 10:04

افزودن دیدگاه جدید