کد مطلب: 

196936
جواد جهرمی در دومین کنگره بین المللی سلامت همراه:

ارزش بازار "سلامت همراه"در دنیا تا سال 2020 به 60 میلیارد دلار می رسد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: سرمایه گذاری جدی دولت در حوزه زیرساخت های ارتباطی باعث شده است که شرایط لازم جهت ایجاد رشد سلامت همراه در کشور فراهم شود و بهره برداری از سرویس های کاربردی M health بر بستر شبکه ملی اطلاعات از اهداف آتی دولت است.
ارزش بازار "سلامت همراه"در دنیا تا سال 2020 به 60 میلیارد دلار می رسد

به گزارش سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت که در دومین کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز سخن می گفت، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با اقدامات خوبی که در بخش توسعه زیر ساخت های ارتباطی و شبکه ملی اطلاعات در کشور انجام شده است زیرساخت های مورد نیاز در حوزه سلامت همراه فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت سرمایه گذاری 5 هزار میلیاردی دولت و 15 هزار میلیاردی بخش خصوصی در حوزه ICT کشور را که منجر به اشتغالزائی 130 هزار نفر در طول سال گذشته در این حوزه شده است را از نتایج سرمایه گذاری دراین بخش ذکر کرد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی فاز اول شبکه ملی اطلاعات در کشور، گفت: بهره برداری از سرویس های کاربردی مختلف از جمله M health بر بستر این شبکه  از اهداف آتی دولت در این زمینه است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بر اساس گزارش اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) بازار جهانی M health (سلامت همراه) به صورت بسیار سریع و جهشی در حال رشد است، افزود: ارزش  این بازار از  104 میلیون دلار در سال 2010 به 26.6 میلیارد دلار در سال 2017 رسیده و پیش بینی می شود  این رقم در سال 2020 به حدود  60 میلیارد دلار برسد.

وی افزود: منطقه آسیا و اقیانوسیه که ایـران نیز در این منـطقه قرار دارد به خاطر بکر بودن بازار و جمعیـت زیاد رشـد بیشتری را در موضـوع M health در چـند سال آتی تجربه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه سخنان خود با بیان این اینکه در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته 43 درصد از نوجوانان ترجیح می دهند از طریق تلفن های هوشمند با پزشکان ارتباط برقرار کنند و 39 درصد پزشکان نیز در این کشورها از طریق IM و دیگر پلتفرم های پیام رسانی با بیمارانشان در ارتباط هستند، خاطر نشان ساخت: در طول پنج سال آینده شاهد رشد خیرکننده کاربرد M health در جهان خواهیم بود.

مهندس آذری جهرمی با اشاره به اینکه وظیفه دولت آموزش و تسهیل شرایط لازم جهت رشد و توسعه بخش M health در کشور است، ابراز امیدواری کرد که نتایج و دستاوردهای کنگره بین المللی سلامت همراه بتواند در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های آتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گیرد.

لازم به یاداوری است؛ دومین کنگره بین المللی سلامت همراه طی روزهای 4 و 5 اسفند ماه 1395 با هدف ایجاد فضایی جهت تبادل ایده ها، مفاهیم، تکنیک ها، آزمایش ها و برنامه های کاربردی دستگاه های ارتباطی موبایل مانند تلفن های همراه، کامپیوترها و رایانه های شخصی جیبی در استفاده از خدمات و اطلاعات بهداشت و سلامت در حال برگزاری است و بر موضوعاتی از قبیل دریافت خدمات سلامت از طریق ارتباطات موبایل و فناوری های چند رسانه ای تمرکز دارد.

بررسی ارتقای سلامت، خدمات بیمار محور و مخاطرات سلامت همراه و سرمایه گذاری و بازاریابی در سلامت  و نیز دستورالعمل ها و استانداردهای سلامت همراه از جمله محورهایی است که در این کنگره مورد توجه و بررسی صاحبنظران و سخنرانان قرار گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-22 15:45

افزودن دیدگاه جدید