کد مطلب: 

196924
دبیر شورای عالی فضای مجازی، تاکید کرد:

ضرورت ایجاد رگولاتوری در اقتصاد سایبر و دیجیتالی

دبیر شورای عالی فضای مجازی بر ضرورت ایجاد رگولاتوری در اقتصاد سایبر و دیجیتالی تاکید کرد و گفت: هنوز کسب و کارهای نوین وارد حوزه هایی چون مالی و پرداخت وارد نشده اند و به خاطر ماهیت محافظه کارانه بانک ها با واکنش آنها روبرو می شوند.
ضرورت ایجاد رگولاتوری در اقتصاد سایبر و دیجیتالی

به گزارش سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در جلسه بررسی چالش های کسب و کارهای نوین با اشاره به حضور شش وزیر، سران سه قوه و دادستان کل کشور در شورای عالی فضای مجازی گفت: نگاه شورای عالی فضای مجازی به موضوعات سیاستگذاری کلان در حوزه هایی است که فوریت در آن ها مطرح است.

وی با اشاره به طرح بحث رفع موانع کسب و کارهای نوپا در مدتی پیش از تشکیل کارگروهی در این ارتباط خبر داد و افزود: کارگروه تشکیل شده را توسعه دادیم و با وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف و سازمان نظام صنفی رایانه ای جلساتی برگزار شد.

فیروزآبادی با بیان اینکه فعالیت کسب و کارهای الکترونیکی در جامعه همچون کتابی است که در کتابخانه ای پر بخواهیم جا دهیم که مشکل است، اظهار کرد: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از آنجاکه با موضوعاتی همچون تولید محتوا و تولید و توزیع اطلاعات روبرو هستیم از نظر امنیت حساسیت ویژه ای دارد.

رییس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه حوزه اقتصاد ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور چیزی حدود 1.5 تا 2 درصد تولید ناخالص کشور ار تشکیل می دهد، خاطر نشان کرد: این رقم در کشورهای پیشرفته تا 8 درصد نیز می رسد که مشخص است فاصله زیادی با آنها داریم که باید این فاصله را کم کنیم.

وی این فاصله را ناشی از عدم تقارن در رشد اقتصاد حوزه ICT در کشور دانست و افزود: این عدم تقارن در کشور بیشتر در حوزه تلکام و اپراتورهای تلفن همراه است و کمتر در حوزه فناوری اطلاعات این اقتصاد رشد پیدا کرده است که به همین دلیل معارضان زیادی وجود دارد.

فیروزآبادی با بیان اینکه استارت آپ ها و بسیاری از کسب و کارهای نوین هنوز در حوزه مالی و پرداخت هنوز وارد نشده اند، تصریح کرد: اگر در این حوزه وارد شوند با واکنش بانک ها مواجه می شوند چراکه در همه کشورها بانک ها، نهادی محافظه کار هستند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه نگاه در مرکز بر این اساس است که چیزی تعطیل نشود، اظهار کرد: هم اکنون سعی بر این است که حرکت ها به سمت توسعه مهار شوند که البته در این راه مشکلاتی نیز وجود دارد که باید آنها را به حداقل برسانیم.

وی بر ضرورت ایجاد برنامه جامع در سطح سیاست گذاری و رگولاتوری در اقتصاد دیجیتالی تاکید کرد و گفت: با شکل گیری نظام رگولاتوری دیجیتال تعارض قوا و نیز نیروها و کسب وکارها در این فضا از بین می رود.

فیروزآبادی تصریح کرد: باید فضا به گونه ای ساماندهی شود که نه تنها یک اتحادیه کسب و کار دیجیتال راه اندازی شود بلکه هر حوزه دارای اتحادیه مستقل مربوط به کسب و کارهای متنوع در فضای مجازی باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-21 12:53

افزودن دیدگاه جدید