کد مطلب: 

196922

سعی داریم تا کسب و کارهای نوین را بدون اصطحکاک گسترش دهیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حمایت از گسترش کسب و کارهای نوین و الکترونیکی باید آرام و با حوصله انجام گیرد، گفت: باید بتوانیم دوران گذاری را تعریف کنیم تا کسب و کارهای سنتی مطمئن شوند که بیکار نخواهند شد و کسب و کارهای نوین اطمینان از حمایت دولت پیدا کنند.
سعی داریم تا کسب و کارهای نوین را بدون اصطحکاک گسترش دهیم

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در جلسه بررسی چالش های کسب و کارهای نوین، گفت: مدت هاست که در حاشیه و درون دولت بحث هایی در مورد کسب و کارهای نوین و الکترونیکی در جریان است و دولت دنبال گسترش آن است که البته در این راه ملاحظاتی داریم.

وی در مورد این ملاحظات تشریح کرد: دولت سعی دارد که این گسترش خیلی آرام و بدون اصطحکاک انجام شود و باید به گونه ای اقدام کنیم تا ضمن اینکه حیات کسب و کارهای سنتی ادامه داشته باشند، کسب و کارهای الکترونیکی نیز مدل خود را بتوانند پیاده کنند بنابراین دوران گذر را باید بتوانیم تعریف کنیم تا ضمن اینکه کسب و کارهای سنتی اطمینان پیدا کنند که بیکار نمی شوند، کسب و کارهای نوین نیز مطمئن شوند که دولت به دنبال تقویت و گسترش این نوع همکاری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه باید با مشورت با کسب و کارهای فضای مجازی راه ها را به گونه ای باز کنیم تا کسب و کارهای سنتی نیز از این پلتفروم بتوانند استفاده کنند، اظهار کرد: برای شناسایی بیشتر مشکلات و پیدا کردن راه حل های آنها نیاز است که جلسات بیشتری را با صاحبان کسب و کارهای الکترونیکی برگزار شود و ممکن است برخی از موضوعات از طریق کمیسیون تنظیم مقررات رفع شود و بعضی دیگر نیاز به مصوبه قانونی مجلس داشته باشد.

دکتر واعظی تصریح کرد: طبیعی است که مطالبی را باید با قوه قضاییه مطرح کنیم و در شورای عالی فضای مجازی که رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور حضور دارد نیز می تواندبه رفع موضوع کمک کند.

گفتنی است، عصر دیروز (دوشنبه) جلسه بررسی چالش های کسب و کارهای نوین با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهوری و ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، انصاری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان حوزه ICT به میزبانی دکتر محمود واعظی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-21 08:31

افزودن دیدگاه جدید