کد مطلب: 

196901

ترفند جدید در هلند برای جلوگیری از تصادف معتادان موبایلی!

یک شرکت سازنده علائم ترافیکی در هلند، طرحی آزمایشی را به اجرا گذاشته است که براساس آن انتهای قسمت پیاده رو در چهارراه‌ها بر روی کف زمین مجهز به چراغ راهنمایی می‌شود تا افرادی که بیش از حد سرگرم بازی با موبایل هستند متوجه خطر شوند و از تصادف با خودروها در امان بمانند.
ترفند جدید در هلند برای جلوگیری از تصادف معتادان موبایلی!

به گزارش سیتنا، روزنامه لوموند چاپ پاریس نوشت: در شهر بودگراون هلند برای حفاظت از عابران پیاده چراغ های LED  در پیاده روها نصب شده است تا پس از روشن شدن باعث جلب توجه عابرانی شود که به علت سرگرمی با تلفن همراه، با خطر تصادف مواجه هستند.

این سیستم هشدار، به‌ صورت یک خط لیزر مانند روی کف پیاده‌رو نمایان می‌شود و رنگ قرمز یا سبز چراغ راهنما برای عابر پیاده را نشان می‌دهد.

در این سیستم به‌ جای اینکه نور از یک تعداد LED در بالا بتابد، از  LEDهایی که در کف پیاده‌رو در درز بین سنگ‌فرش‌ها یا به‌شکل خود سنگ‌فرش تعبیه شده‌اند به سمت بالا می‌تابد و درنتیجه نور شدیدتری را به چشم عابری که سرش در گوشی‌اش است می‌افشاند.

طراحان این نوع تازه چراغ امیدوارند با استفاده از این روش بتوانند از تصادفات بیشتر جلوگیری کنند و هشداری قابل رؤیت به چشم افراد سر به گوشی برسانند.

سخنگوی اداره حمل و نقل و ترافیک هلند که کارفرمای این پروژه است، در مخالفت با آن به رسانه‌ها گفت: این کار درستی نیست و در واقع تقویت و تشویق یک رفتار اشتباه را به ‌دنبال دارد.

بازی‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی، دو عامل اصلی جلب توجه افراد به گوشی تلفن همراه است که موجب بروز مشکلات زیادی در خیابان‌های شهرهای شلوغ می‌شود.

اگرچه این نخستین مورد چنین راه‌حلی در دنیا نیست و قبلا در یک شهر آلمان و در سیدنی استرالیا نیز چهارراه‌هایی به‌طور آزمایشی به این سیستم مجهز شدند اما ویژگی منحصر به‌ فردی دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-19 21:26

افزودن دیدگاه جدید