کد مطلب: 

196745
ترامپ با خائن نامیدن اسنودن، خواستار اعدامش شده است؛

اظهارات جنجالی وکیل اسنودن درباره استرداد موکلش به آمریکا

به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال استرداد ادوارد اسنودن به آمریکا، وکیل او در روسیه این گزارش را رد کرده است. سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز این گزارش را تایید نکرده است.
اظهارات جنجالی وکیل اسنودن درباره استرداد موکلش به آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شبکه ان‌بی‌سی آمریکا جمعه شب به نقل از یک مقام اطلاعاتی آمریکایی گزارش کرد که بررسی گزارش‌ها و اطلاعات شنود شده از روسیه حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، استرداد احتمالی اسنودن را بررسی کرده است.

در این گزارش آمد که پوتین ممکن است این کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا را به عنوان "هدیه" به دونالد ترامپ بدهد.

ترامپ پیش از این ادوارد اسنودن را "خائن" خوانده و گفته است که او باید به آمریکا بازگردانده و اعدام شود.

ادوارد اسنودن از گزارش احتمال استردادش استقبال کرده و گفته است: "سرانجام سندی غیرقابل انکار برای اینکه من هرگز با اطلاعات روسیه همکاری نکردم. هیچ کشوری سر جاسوس‌هایش معامله نمی‌کند، چون بقیه جاسوس‌ها می‌ترسند ممکن است بعدا نوبت آنها شود."

اما ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در فیسبوک خود نوشته است که انتشار چنین گزارش‌های رسانه‌ای از قول منابع ناشناس، به جای بیانیه‌های رسمی، شیوه‌ای برای مدیریت افکار عمومی است.

آناتولی کوچرنا، وکیل ادوارد اسنودن در روسیه هم گفته است دلیلی وجود ندارد که روسیه او را به آمریکا مسترد کند.

ادوارد اسنودن پیشتر کارمند دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا بود. او در سال ۲۰۱۳ با گریختن از آمریکا مجموعه‌ای از اسناد را در اختیار رسانه‌ها گذاشت که حاکی از جاسوسی گسترده غیرقانونی سازمان امنیت ملی از شهروندان آمریکایی و همچنین شنود مکالمات رهبران کشورهای متحد آمریکا بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-13 12:50

افزودن دیدگاه جدید