کد مطلب: 

196715
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، خبر داد:

اختصاص خط اعتباری دو بانک سوئدی برای همکاری های ICT ایران و سوئد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه قرار شد دو بانک سوئدی خط اعتباری را در همکاری با شرکت های ایرانی برقرار سازند، گفت: حضور هیات های اروپایی در ایران نشانه بی اعتباری اظهارات رییس جمهور جدید آمریکاست؛ به طوری که اصرار آنها بر این رویکرد باعث می شود تا خود آنها در حاشیه قرار گیرند.
اختصاص خط اعتباری دو بانک سوئدی برای همکاری های ICT ایران و سوئد

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان دیدار با آن لیند، وزیر امور اتحادیه اروپا و بازرگانی سوئد در جمع تنی چند از خبرنگاران، گفت: از یک سال گذشته روابط ایران و سوئد رو به گسترش نهاده به طوری که برای نخستین بار از بعد انقلاب، یک نخست وزیر از کشور سوئد به ایران سفر کرده است.
 
وی با اشاره به بالارفتن حجم روابط تجاری میان دو کشور، افزود: این حجم طی مدت اخیر به 250 میلیون یورو افزایش پیدا کرده است هرچند که ظرفیت های موجود بیش از این مقدار است.
 
عضو دولت یازدهم با اشاره به سفرهای یک سال گذشته هیات سوئدی به ایران و سفری که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هیاتی در شهریور ماه گذشته به استکهلم داشته اند، افزود: برخی شرکت های سوئدی همچون شرکت اریکسون بیش از یک صد سال است که با ایران و شرکت های ایرانی همکاری داشته اند به طوری که این شرکت با دارا بودن دفتر در چهار شهر کشور، دارای بیش از 500 کارمند است که اکثرا ایرانی به شمار می روند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به قراردادهای متعددی که شرکت اریکسون با شرکت های ایرانی امضا کرده است اشاره کرد و توضیح داد: این شرکت بنا به دستور دولت سوئد در زمان تحریم ها هیچ وقت ایران را ترک نکرد و به همکاری با شرکت های ایرانی ادامه داد.

وی با بیان اینکه در مذاکرات امروز قرار شد تا تمرکز بیشتری روی موضوع تحقیق و توسعه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر این قرار شد همکاری ها در بخش های مختلف گسترش پیدا کند و این همکاری ها بیشتر بر روی انتقال دانش فنی باشد.
 
عضو دولت تدبیر و امید علاقه شرکت های ایرانی را در همکاری با سوئدی ها پیرامون برقراری خط اعتباری از سوی آنها عنوان کرد و گفت: قرار شد دو بانک سوئدی در رابطه با همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور خط اعتباری را به این همکاری ها اختصاص دهند.

دکتر واعظی با بیان اینکه بیش از 100 هزار ایرانی در کشور سوئد زندگی می کنند، اظهار کرد: علاوه بر آن شرکت های مختلف ایرانی به همراه 7 نماینده مجلس، یک وزیر و یک شهردار ایرانی در این کشور حضور دارند که فرصت خوبی برای گسترش بازار صادراتی سوئد برای کالاهای ایرانی به شمار می رود.
 
وی افزود: باتوجه به اینکه در سفر امروز سندی که من و وزیر تجارت خارجی سوئد امضا کردیم سند همکاری در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که بتواند فصل جدیدی را برای همکاری های دو کشور باز کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون عکس العمل کشورهای اروپایی به اظهارات ضد ایرانی ترامپ رییس جمهوری جدید آمریکا گفت: دیدارهای مقامات کشورمان با مقامات کشورهای خارجی درحالی برگزار می شود که ترامپ تقریبا تمام اظهارنظرهای که می توانسته را چه در دوران کارزار انتخاباتی و چه بعد از شروع دوران ریاست جمهوری اش را کرده است که با این وجود می بینیم که بر اراده کشورهای اروپایی تاثیری نداشته است بطوریکه در سفر امروز نخست وزیر سوئد هیات بزرگی متشکل از بیش از 50 نفر از روسای شرکت ها و بانک های سوئدی است که وی را همراهی می کنند.
 
وی با بیان اینکه برجام که حاصل مذاکرات با کشورهای 1+5 است، یک سند بین المللی به شمار می رود، تصریح کرد: برجام نتیجه قطعنامه ای است که در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده و همه کشورها آن را پذیرفته اند و اظهارنظرهای یکی از آن کشورها نمی تواند تاثیری بر آن بگذارد و شاهدیم هر دفعه کشورهای دیگر همچون چین، روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا پاسخ آن اظهار نظرها را داده اند بطوریکه اصرار آمریکا بر این رویکرد باعث می شود تا خود آنها در حاشیه قرار گیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-11 21:34

افزودن دیدگاه جدید