کد مطلب: 

196709
در بازدید معاون وزیر ارتباطات از دانشگاه صنعتی شاهرود، اعلام شد:

آمادگی دانشگاه صنعتی شاهرود برای صنعتی کردن طرح های تحقیقاتی حوزه ICT

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در دیدار دانشگاهیان و فرهیختگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شاهرود با معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود با اولویت و جهتی صنعتی در خصوص طرح های تحقیقاتی در زمینه ICT اعلام آمادگی می کند.
آمادگی دانشگاه صنعتی شاهرود برای صنعتی کردن طرح های تحقیقاتی حوزه ICT

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاهیان و فرهیختگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شاهرود با معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که با رویکرد اشتغال و کارآفرینی برگزار شد، دکتر محمد مهدی فاتح، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به موضوع و محوریت جلسه، به نیاز امروز ایران و دانشگاه و همچنین پیشینه صنعتی دانشگاه در طول 43 سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه صنعتی شاهرود با هیات امنا، هیات ممیزه و هیات جذبی مستقل دارای رتبه هفتم بین 25 دانشگاه صنعتی در سطح کشور است.

دکتر فاتح با اشاره به تعداد اعضای هیات علمی، تعداد دانشجویان، تعداد کارمندان، تعداد آزمایشگاه ها، دانشکده ها، رشته ها در مقاطع مختلف تحصیلی، مجلات علمی پژوهشی، مقالات چاپ شده، طرح های تحقیقاتی، پردیس ها، قراردادهای متنوع با سازمان های ملی و شرکت های بزرگ و مجلات، دانشگاه صنعتی شاهرود را با زیر ساخت مناسبی معرفی کرد و افزود: دانشگاه ها باید ماموریت گرا شوند و ما باید به سمت دانشگاه های کارآفرین حرکت کنیم.

وی با توجه به هدف این جلسه که کار آفرینی و ایجاد اشتغال بود بر توانمندی اساتید و امکانات موجود در دانشگاه تاکید کرد و حمایت از پایان نامه های دانشجویی دانشگاه، تاسیس آزمایشگاه فرکانس بالا، تاسیس آزمایشگاه مخابرات سبز و تحت پوشش قرار دادن موبایل در پردیس معدن آموزشی دانشگاه را خواستار شد و اذعان داشت: حمایت از پایان نامه های دانشجویی مسیر خوبی برای رسیدن به اهداف کلان در سطح کشور است و دانشگاه صنعتی شاهرود با اولویت و جهتی صنعتی در خصوص طرح های تحقیقاتی در زمینه ICT اعلام آمادگی می کند.

دکتر براری معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به شعار سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " به رونق محتوا و تجارت، جلب مشارکت های مردمی، به کار گیری بخش خصوص، توسعه کسب و کار و خلق ثروت در کشور تاکید کرد.

ICT توانمندساز و موتور توسعه در سطح کشور است

دکتر براری، ICT را یکی از مهم ترین زیرساخت های توسعه دانست و به استفاده حداکثری از این ظرفیت تاکید کرد.

وی در این جلسه به افزایش حجم بازار در طول سال های گذشته پرداخت و گفت: بازار از سخت افزار به محتوا و نرم افزار در حال تغییر است و در کشوری که یک درصد از جمعیت دنیا را دارد و دارای ظرفیت های ارزشمندی است، انتظار حضور موثر دانشگاه در سبد اقتصادی کشور و سهم 6 درصدی شاخص ها بالاخص در حوزه دانش بنیان را داریم.

دانشگاه ها به عنوان مرکز ثقل خلق ثروت

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه ها را به عنوان مرکز ثقل ثروت عنوان کرد و افزود: دانشگاه اگر در حوزه ICT زنده شود می توان با برنامه ریزی ثروت خلق کرد.

وی با اشاره به رتبه اول استان سمنان در نسبت جمعیت به دانشجو خواستار تلاش، حضور حداکثری و  سهم پررنگ تر دانشگاه صنعتی شاهرود در اقتصاد کشور و بازار های ملی و بین المللی گردید.

دکتر براری با بیان اینکه در گذشته نفت و معدن به عنوان مراکز خلق ثروت به حساب می آمدند خاطر نشان کرد: هم اکنون در عصر امروز با ورود ICT دانشگاه ها می توانند خود اقتصاد را در سطح کلان خلق نمایند و ما باید تلاش کنیم تا به جای فرد، شرکت از دانشگاه فارغ التحصیل گردد.

وی ضمن بیان نمونه های موفق به واسطه ایجاد خلاقیت به سهم بالای خدمات در کشورهای مطرح دنیا و درک بیشتر اقتصاد در شهرستان تاکید کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی باید سبب اتصال دانشگاه به شبکه بازار گردد و باید از این بستر با حضور و عزم دانشگاه ها انقلاب را صادر کنیم.

دانشگاه شاهرود یکی از مهمترین مزیتهای استان است

دکتر براری در پایان ضمن ابراز امیدواری در خصوص ایجاد پروژه های مشترک با دانشگاه صنعتی شاهرود این دانشگاه را یکی از مهمترین مزیت های استان سمنان دانست و خاطر نشان کرد: مرکز تحقیقات ما از پایان نامه های دانشجویی و تاسیس آزمایشگاه هایی نو که خلا کشور می باشد در راستای خلق ثروت حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-11 11:37

افزودن دیدگاه جدید