کد مطلب: 

196695

فراهم شدن زیرساخت عمومی کردن کاربردهای حمل و نقل در بستر تلفن همراه

رئیس سازمان فناوری اطلاعات، گفت: با اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف زمینه عمومی کردن کاربردهای حمل و نقل در بستر تلفن همراه به منظور مدیریت بهتر در این حوزه فراهم شده است.
فراهم شدن زیرساخت عمومی کردن کاربردهای حمل و نقل در بستر تلفن همراه

به گزارش سیتنا، نصرا.. جهانگرد در همایش مدیریت حمل و نقل هوشمند، اظهار داشت:  فناوری اطلاعات کلید استراتژیک بهینه سازی و افزایش بهره وری راندمان ابزارهای در اختیار شهروندان در بخش های مختلف حمل و نقل محسوب میشود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: فناوری که در سیستم های حمل و نقل دنیا به کارگرفته شده عامل بسیار مهمی در تغییر و تحول شرایط اجتماعی محسوب میشود.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری رسید ادامه داد: طی چند سال گذشته سرمایه گذاری های وسیعی در جهت افزایش کیفیت و دسترسی مردم به زیر ساخت های ارتباطی صورت گرفته است.

جهانگرد افزود: ارائه نسل سوم و چهارم تلفن همراه در تمام شهرها و جادههای کشور و همچنین ٢۴ هزار روستای بالای ٢٠ خانوار از جمله اقدامات در دست اجرا در این حوزه محسوب می شود که براساس آن امکان هر گونه مبادله دیتا و تصویر برای کاربران در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل فراهم شده است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تعداد سیم کارت های در اختیار مردم گفت: در حال حاضر یکصد میلیون سیم کارت در اختیار مردم قرار گرفته که ٧٠ میلیون آن فعال بوده و کاربران از طریق گوشی های هوشمند که هم اکنون نزدیک ۴٠ میلیون رسیده در هر نقطه امکان مبادله دیتا را در اختیار دارند.

جهانگرد تاکید کرد: هم اکنون بیش از صد هزار برنامه کاربردی تلفن همراه به زبان فارسی و بومی تهیه شده که بسیاری از آنها در حوزه حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با زیرساخت های آماده شده امکان بهره گیری از فناوری برای کاربردهای الکترونیکی در حوزه حمل و نقل نظیر خودرو و علائم هوشمند،ارتقا سلامتی با استفاده از تکنولوژی وفناوری های نوین ر حوزه و مدیریت بهینه سوخت استفاده موثر از جمع اوری  داده ها واطلاعات جهت اخذ تصمیمات بهتر وتسهیل جابجایی شهری وبرون شهری ودر نهایت بهبودرفاه شهروندان استفاده کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-10 10:16

افزودن دیدگاه جدید