کد مطلب: 

196667
دکتر واعظی در مسجد جامع گرمسار:

اگر پارازیت ها بیش از حدی باشد که به سلامت مردم آسیب بزند، جلوی آن را می گیریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در این نظام هیچ کس موافق پخش برنامه های غیراخلاقی چه در ماهواره یا فضای مجازی نیست و ما شدیدا با آن مخالفیم، افزود: در مورد مساله پارازیت شاخص هایی وجود دارد که بر اساس آن نباید به سلامت مردم ضرری وارد شود ولی اگر از حدی بیشتر باشد وظیفه داریم جلوی آن را بگیریم.
اگر پارازیت ها بیش از حدی باشد که به سلامت مردم آسیب بزند، جلوی آن را می گیریم

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی که در مسجد جامع گرمسار سخن می گفت، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و سی و هشتمین ساگرد پیروزی انقلاب، گفت: وقتی که انقلاب پیروز شد همه دشمنان تلاش کردند تا این انقلاب را در نطفه خفه کنند چراکه اعتقاد داشتند این اتقلاب، انقلاب بیداری اسلامی است و می گفتند نباید اجازه دهیم که این انقلاب صادر شود که جنگ تحمیلی و همه تحریم های 38 ساله که برنظام و ملت واقع شد، حاصل آن تفکر بود.
 
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی پیروزی حق بر باطل بود، افزود: امام راحل و بنیانگذار انقلاب کسی بود که کشور، مردم، منطقه و دنیا را خوب می شناخت و می دانست چگونه باید با مسایل برخورد کند و لذا اگر هرچه آبرو، عزت و احترام داریم، بخاطر مردم بزرگی است که با شجاعت خود توانست این میراث برزگ را نه فقط برای ما بلکه برای امت اسلامی باقی بگذارد که باید قدردان مقام معظم رهبری باشیم که به خوبی از این میراث عظیم صیانت کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت های مختلف از ابتدای انقلاب تا به امروز همه با مشکلات زیادی مواجه بودند که اکثرا بر اثر فشارهای خارجی توسط کشورهای مسلط بر جهان اتفاق افتاده است، اظهار کرد: دشمنان می دانستند اگر مردم آگاه شوند دیگر نمی توانند منافع خود را ببرند بر همین اساس از بیداری اسلامی که تبلورش انقلاب بود واهمه داشتند و فکر می کردند اگر جنگی را تحمیل کنند و همه کشورها پشت شان باشند، می تواند این انقلاب را از مسیر حق خارج کنند که همواره در این 38 سال رهبری فرزانه، مردمی متدینی داشتیم که سرمایه بزرگی است.

وی تصریح کرد: آنچه این دولت در سه سال و نیم انجام داد تلاش کرد تا جایگاه کشور را در بین کشورهای اسلامی و منطقه و عرصه بین الملل تثبیت کند و امروز جایگاه بسیار خوبی داریم بطوریکه این روزها نمی توانیم صحبت از حل مشکلات منطقه بکنیم و دنبال آن ایران از بازیگران فعال موضوع نباشد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اظهارات ریییس جمهوری جدید آمریکا، گفت: تازه کاری که هیچ وقت در سیاست نبوده در آمریکا بر سر کار آمده و حرفهایی زده که فقط درباره ایران نیست که باعث شده در آمریکا و اروپا در موردش تظاهرات میلیونی راه بیفتد.

دکتر واعظی با بیان اینکه امروز در دنیا کرامت و حرمتی برای ایران و مردم ایران قایل هستند و در عرصه بین الملل جایگاه خوبی برخورداریم، خاطر نشان کرد: آنچه باید قدر بدانیم مساله امنیت است چراکه با نگاهی به کشورهای پیرامونی همچون عراق، پاکستان، یمن، افغانستان، ترکیه و سوریه می بینیم که همه با مشکلاتی مواجه هستند و خداوند را شاکریم که امنیت خوبی داریم.
 
وی رفع تحریم ها و پایین آمدن تورم را از جمله ایجاد بستر مناسب برای ارتقای معیشت و اشتغال جوانان دانست و افزود: هم اکنون زیرساخت ها و بازارها برای صادرات کالاهای ایران آماده شده است بطوریکه اگر امروز فروش نفت را کنار بگذاریم، صادرات غیرنفتی در مقابل واردات افزایش پیدا کرده و پیشی گرفته که شاخص بسیار خوبی برای کشور به حساب می آید. ضمن اینکه سهمیه صادرات نفت ما افزایش پیدا کرد. این درحالیست که در دوران تحریم فقط اجازه صادرات یک میلیون بشکه نفت داشتیم و آن هم برای انتقال پولش مشکل داشتیم که وضعیت هم اکنون متفاوت شده است بطوریکه در ماه گذشته توانستیم به طور میانگین روزانه 2 میلیون و 950هزار بشکه نفت صادر کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امسال یک میلیون و 200 هزار نفر نیروی جدید وارد بازار کار شدند درحالیکه در این مدت توانست برای 700هزار نفر شغل ایجاد کند، تصریح کرد: البته از این شرایط راضی نیستیم چراکه باید برای همه جوان ها و حتی آنهایی که از سال های گذشته در نوبت ورود به بازار کار هستند شغل بوجود آوریم.

وی با تاکید بر اینکه با ایجاد رونق اقتصادی معیشت مردم درست می شود، اظهار کرد: هدف دولت این است که به طبقه متوسط و محروم کشور و روستاها و شهرهایی که کمتر مورد توجه بودند در این دولت اولویت بیشتری داشته باشند.

عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه طی شناختی که از حدود 37 سال ارتباط بسیار نزدیک با جناب آقای دکتر روحانی از ابتدای انقلاب دارم، ایشان برای خود رسالتی قائل هستند که بر اساس آن باید عدالت اجتماعی را مستقر کننند و خود را موظف به پاسداری از حقوق مردم می دانند بطوریکه بعد 38 سال تصویب قانونی در مجلس های گذشته در رابطه با حقوق شهروندی و وظیفه دولت برای نوشتن منشور حقوق شهروندی بالاخره این دولت تدبیر و امید بود که بر اساس اعتقاد به قانون و حقوق شهروندی، این منشور را نوشت و ابلاغ کرد که بر اساس تعداد زیادی از مفاد حقوق شهروندی اگر آبی جزو حقوق مردم منطقه ایست نباید از آن مردم گرفته و به جای دیگر فرستاده شود مگر اینکه همه نیازهای مردم منطقه برطرف شده باشد.

دکتر واعظی همچنین درباره ارسال پارازیت های متناوب در شهرستان گرمسار که باعث قطع تصاویر دیجیتال صداوسیما بر روی ست آپ باکس می شود، گفت: مدتی پیش چنین اتفاقی در تهران اتفاق می افتاد که من به همراه چند تن از وزرا نامه ای در این ارتباط به رییس جمهوری نوشتیم و ایشان محکم ابلاغ کردند که هیچ چیز مهمتر از سلامت مردم نیست و مبارزه با مسایل ضد فرهنگی را باید با روش های فنی که لطمه ای به سلامت مردم نزدند، پیش ببریم و نه اینکه بخواهیم به سلامتی مردم به خطر بیفتد تا مبادا اتفاق غیراخلاقی رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه در این نظام هیچ کس موافق پخش برنامه های غیراخلاقی چه در ماهواره یا فضای مجازی نیست و ما شدیدا با آن مخالفیم، افزود: در مورد مساله پارازیت شاخص هایی وجود دارد که بر اساس آن نباید به سلامت مردم ضرری وارد شود ولی اگر از حدی بیشتر باشد وظیفه داریم جلوی آنرا بگیریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سفر قبلی خود به استان سمنان و شهر گرمسار اظهار کرد: اینطور که گزارش داده اند خوشبختانه همه قول هایی که داده بودم در رابطه با اینترنت، پهنای باند، شبکه انتقال و روستاها تا الان انجام شده بطوریکه طی این مدت پهنای باند شهرستان گرمسار سه برابر شده و شبکه انتقال آن چهار برابر افزایش پیدا کرده است و تعداد امکانات مشترکین اینترنت سه و نیم برابر شده است. ضمن اینکه برای روستاهای آن نیز به اینترنت پرسرعت متصل شده اند.

وی با اعلام اینکه بودجه برای بازسازی دو مرکز پست شهرستان گرمسار اختصاص پیدا خواهد کرد، تاکید کرد: در این سفر به روستا اینترنت می دهیم و ضمن اینکه نسل سوم و چهارم در شهرستان ایوانکی و نسل چهارم و اینترنت پهن باند TD-LTE در شهرستان گرمسار توسط اپراتورهای تلفن همراه برقرار می شود که در مجموع برای این منظور 15 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است و انشااله تا شهریور سال آینده بتوانیم آنچه که قول دادیم را اضافه کنیم که بنا داریم 8 میلیارد تومان دیگر نیز  سرمایه گذاری شود.

عضو دولت تدبیر و امید با اشاره به تعداد بالای دانشجویان در شهرستان گرمسار نسبت به جمعیت این شهر از برنامه دولت برای ایجاد اشتغال آنها گفت: ابتدا وظیفه داریم که در مذاکره با شرکت های مختلف اول در این شهر، بعد در این استان و در آخر در تهران بتوانیم برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم برای دانشجویان ایجاد شغل کنیم.

دکتر واعظی با اشاره به آماده بودن پهنای باند و زیرساخت استان سمنان برای ایجاد اشتغال در حوزه ICT اظهار کرد: برای ایجاد شغل در هر حوزه ای به سرمایه گذاری بالای 300 میلیون تومان نیاز داریم که خوشبختانه ایجاد شغل در حوزه ICT با سرمایه گذاری حدود 30 میلیون تومان امکان پذیر است که بر همین اساس در سال گذشته چیزی حدود 100 هزار شغل ایجاد کردیم که بنا داریم این کار را در سمنان و گرمسار نیز انجام دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-07 19:19

دیدگاه‌ها

تصویر سارا
اخیرا پارازیت در ارومیه هر روز از ساعت 8 تا10 شب بسیار شدید می شود از مسئولین محترم خواهشمند است رسیدگی فرمایند
ارسال شده توسط سارا در 20 بهمن 95 - 15:15

افزودن دیدگاه جدید