کد مطلب: 

196662

تکمیل زنجیره ارزش اتیک با حمایت از استارتاپ های فین تک

معاون توسعه کسب و کار اتیک (فناپ پرداخت)، با بیان اینکه مرکز نوآوری فناپ مرکزی برای تعامل با استارتاپ ها از ایده تا تجاری سازی است، گفت: در این مرکز در حوزه های مختلف همسو با استراتژی های فناپ، برنامه های آموزشی، مشاوره و رویدادهای مرتبط در کنار شتابدهی و سرمایه گذاری داریم و رویداد فین تک فست به طور خاص دومین رویدادی است که در همین راستا برگزار می شود.
تکمیل زنجیره ارزش اتیک با حمایت از استارتاپ های فین تک

"فرهنگ فرزان" در گفت و گو با خبرنگار سیتنا با اشاره به اینکه استارتاپ ها در زمینه های مختلف این رویداد می توانند فعالیت های خود را معرفی  کنند، افزود: شرکت اتیک، محل تمرکز تمامی فعالیت های پرداخت الکترونیکی فناپ است و طبیعتا به عنوان جدی ترین بازیگر در این رویداد حضور دارد.

او با بیان اینکه با استارتاپ های فعال در این بخش دو رویکرد مهم داریم، گفت: یکی از رویکردها این است که استارتاپ ها می توانند بخشی از فعالیت های ما را پوشش دهند و قسمتی از فعالیت های آرندی ما به آنها محول می شود. در این قسمت، اولویت با استارتاپ هایی است که در حوزه فعالیت های اتیک قرار می گیرند که سرمایه گذاری های مورد نیاز را انجام می دهیم.

به گفته معاون توسعه کسب و کار اتیک، این سرمایه گذاری به میزان کیفیت کار استارتاپ ها و ایده ها بستگی دارد.

فرزان، رویکرد دوم شرکت را اینگونه توضیح داد: تعدادی زنجیره ارزش بر اساس ماموریت و فعالیت های مورد نظرمان تعریف می کنیم و سپس استارتاپ هایی را که بتوانند بر اساس زنجیره های ارزش مورد نظر فعالیت کنند، انتخاب می کنیم. سرویس های پرداخت به آن ها ارائه می دهیم و آنها نیز زنجیره ارزش ما را کامل می کنند.

او با بیان اینکه استارتاپ ها و تعامل با آنها برای ما از دو جهت ارزشمند است، اظهار کرد: اولین نکته کامل کردن زنجیره ارزش تعریف شده ما توسط استارتاپ ها و دومین موضوع، حوزه هایی از فعالیت اتیک است که ترجیح  می دهیم با استارتاپ ها پیش ببریم.

فرزان در بخش دیگری از گفت و گوی خود با سیتنا به دغدغه مهم استارتاپ ها اشاره کرد و گفت: برخی استارتاپ ها از این موضوع واهمه دارند که ایده هایشان پس از مطرح شدن، به نوعی از بین رود یا به اصطلاح دزدیده شود، اما تاکید می کنم که این موضوع از پایه بی معنی است. نگاه ما این است که به جای ورود از فرصت حضور استار تاپ ها استفاده کنیم و با حمایت آنها زنجیره ارزشمان را تکمیل کنیم.

معاون توسعه کسب و کار اتیک در پایان افزود: نوآوری یکی از بحث های مهم در این حوزه است، چراکه  ذات استارتاپ ها با این مفهوم شکل می گیرد و نوآوری تنها یک ایده نیست، بلکه باید اجرایی شده و به درآمد برسد؛ به طور کلی استار تاپ ها یا دیگر مجموعه ها اگر ایده ای دارند هنر آن است که آن را اجرایی کنند و شرکت ها هم باید شرایط لازم را برای آن ها فراهم کنیم.

گفتنی است؛ دومین رویداد نوآورانه فین تک، 18 تا 20 اسفند ماه در دانشگاه خاتم برگزار می شود و علاقمندان می توانند تا پنج شنبه پنج اسفندماه از طریق سایت این رویداد به نشانی www.fintechfest.ir ثبت نام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-07 10:30

افزودن دیدگاه جدید