کد مطلب: 

196652

افزایش 30 برابری میزان ترافیک اطلاعات در مراکز داده داخل کشور

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در شهریور ماه میزان ترافیک اطلاعات در داخل کشور در مراکز داده (دیتاسنتر) حدود 8 گیگابیت برآورد می‌شد که امروز می‌توانیم بگوییم 240 گیگابیت اطلاعات در مراکز داده داخلی در حال تبادل است.
افزایش 30 برابری میزان ترافیک اطلاعات در مراکز داده داخل کشور

به گزارش سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، به اقدامات صورت گرفته برای بهره‌برداری از این پروژه ملی اشاره کرد و گفت: در اولین اقدام ظرفیت شبکه انتقال داخل کشور را به دو و نیم برابر افزایش دادیم و افتتاح 7 مرکز تبادل ترافیک داده که دو مرکز از آن به زودی در اصفهان و اهواز راه اندازی می شود از جمله اقدامات اجرایی صورت گرفته برای شبکه ملی اطلاعات است.

معاون وزیر ارتباطات از بهبود کیفیت شبکه ارتباطی کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون شاخص‌های کیفی شبکه به صورت آنلاین قابل دسترسی است و برآوردها نشان می‌دهد که میانگین تأخیر در شبکه داخلی کشور تا پیش از این 26 میلی ثانیه بود که هم‌اکنون به 18.3 میلی ثانیه رسیده است. همچنین شاهد کاهش تأخیر در مسیرهای فیبرنوری به دلیل نزدیک شدن فواصل داخلی تبادل اطلاعات هستیم که این موضوع نیز بهبود کیفیت شبکه را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه طی پنج ماه اخیر و از زمان اجرای فاز نخست شبکه ملی اطلاعات تا کنون بهبود کیفیت شبکه 70 درصد رشد را نشان می‌دهد، اضافه کرد: در شهریور ماه میزان ترافیک اطلاعات در داخل کشور در مراکز داده (دیتاسنتر) حدود 8 گیگابیت برآورد می‌شد که امروز می‌توانیم بگوییم 240 گیگابیت اطلاعات در مراکز داده داخلی در حال تبادل است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه با بزرگتر شدن بازار ارتباطات کشور باید کاهش تعرفه‌ها را نیز داشته باشیم، گفت: هم‌اکنون توان کاهش 20 درصدی تعرفه ارتباطات داخل را داریم و برای کاهش مجدد این تعرفه‌ها با شرکت مخابرات ایران جلساتی را برگزاری می کنیم.

آذری جهرمی، کاهش تعرفه‌ها را در جهت هموارتر کردن راه افزایش تولید محتوای داخلی عنوان کرد و گفت: در این زمینه با چندین چالش مواجه هستیم که یکی از آنها موضوع شیوه پرداخت سرویس‌های دیجیتالی است.

وی افزود : هم‌اکنون برای محتوای دیجیتال، ارائه‌دهندگان خدمات با مشکل پرداخت مواجه هستند که در این زمینه با بانک مرکزی وارد مذاکره شدیم تا مشکل شیوه پرداخت سرویس‌های آنلاین حل شود.

معاون وزیر ارتباطات یکی دیگر از چالش‌های این حوزه را موضوع عدم رعایت کپی‌رایت عنوان کرد و گفت: امروز که به تولیدکننده محتوا تبدیل شده‌ایم، نیاز به لایحه حقوقی جدی برای احترام به قانون کپی‌رایت داریم.

آذری جهرمی تاکید کرد: رفع این چالش‌ها در رشد شبکه ملی اطلاعات تأثیر دارد و امیدواریم این اشکالات و چالش‌ها در فاز سوم و تکمیلی این شبکه برطرف شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-06 16:33

افزودن دیدگاه جدید