کد مطلب: 

196632

در دولت دوازدهم دغدغه پهنای باند دسترسی نداریم

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، تاکید کرد: در دولت یازدهم به جز حوزه تلکام در دیگر بخش های اقتصاد ICT آنچنان که باید و شاید کاری انجام نشد و در بعضی حوزه ها ضعیف بوده و متناسب با حوزه تلکام پیشرفت نداشتیم.
در دولت دوازدهم دغدغه پهنای باند دسترسی نداریم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در مراسم افتتاح پروژه های رایتل به مناسبت دهه مبارک فجر، درباره اقتصاد حوزه ICT، گفت: اتفاقات خوبی در دولت یازدهم در حوزه تلکام شاهد بودیم که افتتاح هایی نیز در ایام دهه فجر صورت گرفت و همه این ها نشان از آن دارد که زیرساخت های خوبی در حوزه تلکام ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اندازه بازار اقتصاد ICT در دنیا بر اساس براوردهای صورت گرفته 3850 میلیارد یورو است گفت: با توجه به اینکه جمعیت ایران یک درصد جمعیت کل کره زمین است قاعدتا از این بازار باید 40 میلیارد دلار را از آن خود کنیم؛ اگر چه گام های بزرگی برداشته شده ولی فاصله زیادی با این رقم داریم.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد ICT کشور را نسبت به GDP کل کشور حدود 2 درصد درنظر بگیریم پس سهم حوزه ICT رقمی معادل حدود 8 میلیارد دلار می شود که طبیعی است که تا 40 میلیارد دلار که میانگین جهانی است فاصله داریم که امیدواریم در دولت دوازدهم به آن دست یابیم.

وی عدم توازن در اقتصاد حوزه ICT را از دیگر موضوعات مهم و چالش هایی عنوان کرد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر عالی شورای فضای مجازی در پایان با تاکید بر پیشرفت در همه حوزه های اقتصاد ICT گفت: اگر این کار به درستی صورت نگیرد ما دچار نا بسامانی می شویم که انشالله این مشکلات حل شده و از طرفی در دولت دوازدهم دغدغه پهنای باند دسترسی نداریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-05 13:23

افزودن دیدگاه جدید