کد مطلب: 

196614
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال سیتنا:

از توان بخش خصوصی برای افزایش ظرفیت زیرساخت کشور بهره می بریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ما پروژه ای در حال اجرا برای افزایش ظرفیت داریم که امیدواریم این پروژه بتواند ظرفیت فعلی ما را تا اواسط سال آینده به میزان 10 تا 15 برابر افزایش دهد.
از توان بخش خصوصی برای افزایش ظرفیت زیرساخت کشور بهره می بریم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در حاشیه  افتتاح پروژه تلاش 3 شرکت ارتباطات زیرساخت و در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در خصوص برنامه وزارت ارتباطات برای استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در حوزه ترانزیت بین الملل، گفت: ما پروژه ای در حال اجرا برای افزایش ظرفیت داریم که امیدواریم این پروژه بتواند ظرفیت فعلی ما را تا اواسط سال آینده به میزان 10 تا 15 برابر افزایش دهد.

واعظی افزود: ما با تمام شرکت های منطقه چه آنان که تولیدکننده محتوا هستند و چه آنان که مصرف کننده محتوا هستند در حال مذاکره هستیم و جلسات مختلفی برگزار کردیم که بسیار موثر بوده است.

وزیر ارتباطات یادآور شد: جلسه ای هم که چند ماه پیش در تهران (ایران کانکت 2016) برگزار شد مقدمه خوبی بود که تمام شرکت های بزرگ دنیا با امکانات ما آشنا شوند و امیدواریم نهایتا بتوانیم از توان بخش خصوصی در این حوزه بهره گیریم.

گفتنی است؛ چندی پیش مهندس محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: با مجوز مجلس محترم مبنی بر افزایش ظرفیت انتقال پهنای باند عبوری از کشور به 30 ترابیت بر ثانیه، هم درآمد ارزی مناسبی برای کشور به دست می آید و هم به لحاظ ژئوپولتیک موقعیت ایران در منطقه تثبیت خواهد شد و این موضوع ارتباطی به شبکه اینترنت داخلی کشور ندارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، یادآور شد: طبق مصوبه مجلس، دولت مجاز شده است که برخلاف گذشته در این حوزه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز بهره بگیرد که این سرمایه‌گذاری اگرچه ممکن است زودبازده نباشد، اما قطعا پرمنفعت خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-04 15:11

افزودن دیدگاه جدید