کد مطلب: 

1964

هک شدن 500 وب‌سایت چینی توسط "هکرهای ناشناس"

هک شدن 500 وب‌سایت چینی توسط "هکرهای ناشناس"

هکرهای ناشناس ادعا می‌کند که به 500 وب‌سایت در چین حمله کرده‌اند؛ این گروه ماه گذشته در یکی از حساب‌های کاربری ناشناس در شبکه‌ی اجتماعی توییتر اعلام کرده بود که این حملات را به زودی آغاز خواهد کرد.

 
به گزارش سیتنا، هکرهای ناشناس که نام گروهی از هکرهای اینترنتی است اعلام کرده که کانون حملات وب‌سایت‌های دولتی، آژانس‌های رسمی، شرکت‌های تجاری بوده است.
 
در این راستا بی.بی.سی نوشت: پیامی که در همه این وب سایت‌ها دیده می‌شد علیه قوانین سختگیرانه‌ی دولت چین علیه مردمش است. در این پیام‌ها از مردم چین خواسته شده بود تا علیه دولت این کشور تظاهرات کنند. در این پیام‌ها از سیاست‌های سرکوب کننده‌ی دولت چین هم انتقاد شده است.
 
متن یکی از این پیام‌ها که به زبان انگلیسی است را ببینید؛ "دولت چین عزیز، امروز وب‌سایت‌ها هک شده‌اند، فردا دولت فاسد شما سرکوب خواهد شد."
 
هکرها همچنین لینکهایی را بر روی این وب سایت‌ها قرار داده‌اند که در آن به مردم نشان داده می‌شود که چطور از سوال و جواب‌های دولت پرهیز کنند و چه کارهایی را انجام دهند و چه چیزهایی بگویند.
 
به گزارش سیتنا، چین یکی از قویترین سیستم‌های نظارتی اینترنت را در دنیا دارد. این سیستم به نام "دیوار بزرگ فیلترینگ چین" مشهور است که از ابزار مهم کنترل اجتماعی در این محسوب می شود.
 
خبرگزاری‌های چین گزارش می‌دهند که دولت این کشور حملات اخیر هکرها را تکذیب کرده است. اما بیشتر این سایت‌ها در دسترس نیستند و برخی از آنها هم هنوز پیام هکرهای ناشناس را بر روی وب سایتشان نشان می‌دهند.
 
هکرها می‌گویند موفق شده‌اند برخی از سایت‌های هک شده را برای بار دوم هم هک کنند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-04-06 18:07

افزودن دیدگاه جدید