کد مطلب: 

196399

شبکه نوآوری تهران رونمایی می‌شود

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از تاسیس و راه‌اندازی شبکه نوآوری تهران با رویکرد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با حمایت از توانمندی‌های نوآورانه بومی خبر داد.
شبکه نوآوری تهران رونمایی می‌شود

به گزارش سیتنا، پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، از راه‌اندازی شبکه نوآوری تهران (TIN) با رویکرد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با حمایت از توانمندی‌های نوآورانه بومی خبر داد و گفت: شبکه نوآوری تهران با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مجتمع‌های فناوری و نوآوری، مزایا و حمایتهای قانونی و خدمات تجاری‌سازی را به اعضای خود ارائه خواهد داد.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به توانمندی بالقوه رشد و توسعه فناوری کشورمان اظهار کرد: این شبکه با اهدافی چون شکل‌گیری زیست بوم برای توسعه توانمندی‌ها و فناوری‌های بومی، تحرک بخشیدن به ابداعات و کارآفرینی، حمایت از استعدادهای برتر و افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

پرویز کرمی،  تهران را ظرفیتی بالقوه برای رشد و شکوفایی نوآوری مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: تهران استانی است که با استقرار 1250 شرکت دانش‌بنیان بیش‌ترین سهم از حضور و استقرار این شرکت‌ها را داراست و بیش از 45 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان را در خود جای داده است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری حجم و ظرفیت بالای مراکز علمی و پژوهشی را ظرفیتی دیگر عنوان کرد و گفت: بیش از 300 دانشگاه، مرکز رشد نوآوری و پارک فناوری در این استان حضور دارند که مجموع این‌ها، ظرفیتی بزرگ و فناورانه را برای تاثیرگذاری در اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-30 15:22

افزودن دیدگاه جدید