کد مطلب: 

196397

افزایش نگرانی از سیاست های ترامپ در "دره سیلیکون"

فرمان دونالد ترامپ در مورد به تعلیق درآمدن مسافرت اتباع ٧ کشور مسلمان و ورود پناهجویان به آمریکا، موجب نگرانی شرکت‌های بزرگ آمریکایی در "دره سیلیکون" شده که شمار زیادی از کارمندان خارجی را استخدام می‌کنند.
افزایش نگرانی از سیاست های ترامپ در "دره سیلیکون"

به گزارش سیتنا، "رید هستنگز" رئیس شرکت "نتفلیکس"، در اعتراض به فرمان دونالد ترامپ گفته است که زمان «دفاع از ارزش‌های آمریکایی فرا رسیده» و تیم "کوک" رئیس "اَپل" هم تأکید کرده است که از سیاست ترامپ «حمایت» نمی‌کند.

شرکت "اَپل" در نامه‌ای به کارمندانش نوشته است که در این مورد با کاخ سفید تماس گرفته تا «تأثیرات ناگوار» تصمیم ترامپ بر کارمندان این شرکت را توضیح دهد.

شرکتهای "گوگل"، "فیس بوک"، "ایر بی ان بی"، "مایکروسوفت" و "اوبر" نیز از فرمان دونالد ترامپ اظهار نگرانی کرده‌اند.

"تراویس کالانیک" رئیس "اوبر" گفته است که فرمان ترامپ «شماری از بیگناهان» را در بر می‌گیرد و او این موضوع را با دونالد ترامپ مطرح خواهد کرد. بنابر گزارش‌ها، ده‌ها تن از رانندگان این شرکت تاکسی‌رانی، نخواهند توانست به آمریکا برگردند.

شرکت "گوگل" گفته است، نزدیک به صد تن از کارمندان آن قربانی این فرمان شده‌اند. به گفته این شرکت، یک تن از کارمندان ایرانی آن که اقامت دائمی آمریکا را دارد موفق شد درست اندکی قبل از فرمان ترامپ به آمریکا برگردد.

به گفته شرکت "مایکروسافت"، ۷۶ تن از کارمندان این شرکت اتباع ٧ کشور مسلمان مشمول ممنوعیت ورود به آمریکا هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-30 12:55

افزودن دیدگاه جدید