کد مطلب: 

196373
واکنش‌ها به دستور ترامپ درباره منع ورود شهروندان هفت کشور؛

گوگل، خواهان بازگشت سریع کارکنانش از خارج آمریکا شد/ ابراز نگرانی "دره سیلیکون" برای به خدمت گرفتن افراد با استعداد

در واکنش‌ به دستور ترامپ درباره منع ورود پناهجویان و شهروندان هفت کشور به آمریکا، شرکت گوگل از برخی از کارکنانش که به خارج از آمریکا سفر کرده‌اند، خواسته است تا هر چه سریعتر به کشور بازگردند.
گوگل، خواهان بازگشت سریع کارکنانش از خارج آمریکا شد/ ابراز نگرانی "دره سیلیکون" برای به خدمت گرفتن افراد با استعداد

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، این درخواست پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرمانی را در مورد ایجاد محدودیت‌هایی برای شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان برای ورود به آمریکا امضا کرد. این کشو‌رها شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن است.

در همین حال وزارت امور خارجه آمریکا به بی‌بی‌سی گفته است که چنین محدودیتی را بلافاصله به اجرا خواهد گذاشت.

در قاهره، پایتخت مصر حداقل هفت نفر از کشورهایی چون عراق و یمن اجازه پرواز با شرکت هواپیمایی مصر به نیویورک را نیافتند. این در حالی است که طبق گزارش‌ها این افراد ویزای معتبر سفر به آمریکا را داشتند.

در فرمان دونالد ترامپ گفته شده که صدور ویزا برای شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان به مدت سه ماه به حال تعلیق درمی‌آید. همچنین پناهجویان سوری تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند.

نگرانی گوگل

گوگل گفته است که بیش از یکصد نفر از کارکنانش تحت تاثیر این فرمان قرار خواهند گرفت. این شرکت همچنین افزوده هزینه‌های شخصی که این افراد و خانواده‌هایشان متقبل می‌شوند، دردناک است.

گوگل به بی بی سی گفته بیم آن می‌رود که اجرایی شدن این فرمان موانعی را در به خدمت گرفتن افراد با استعداد در آمریکا ایجاد کند.

سیلیکون ولی، جایی که بسیاری از کارکنان بخش تکنولوژی، غیر امریکایی هستند، در این باره ابراز نگرانی کرده است. شرکت‌های تکنولوژی آمریکا خواستار اعمال محدودیت‌های کمتری در این مورد شده‌اند.

به کسانی که اصالتا به یکی از هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان، سومالی، لیبی تعلق دارند، اما در آمریکا زندگی می‌کنند توصیه شده است که خاک این کشور را ترک نکنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-29 13:46

افزودن دیدگاه جدید