کد مطلب: 

196028

الزام رسیدن به جایگاه برتر علمی رعایت گفتمان علمی است

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش بررسی راهکار‌های پیشگیری از سرقت علمی با تاکید بر تعیین مصداق‌های اخلاق و رفتار علمی، گفت: الزام رسیدن به جایگاه برتر علمی رعایت استاندارد‌ها و گفتمان علمی است.
الزام رسیدن به جایگاه برتر علمی رعایت گفتمان علمی است

به گزارش سیتنا، دکتر خوانساری افزود: این همایش به بررسی یکی از الزامات اخلاق علمی که سرقت علمی است می‌پردازد و زمینه‌ها و راه‌های تشخیص و مقابله با آن را مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تولید علمی به جهاد مستمر علمی اشاره کرد و گفت: حاکمیت اخلاق و ارزش‌های اسلامی در نظام آموزش عالی و حمایت از مالکیت معنوی از جمله موارد این سیاست‌ها به شمار می‌رود.

دکتر خوانساری تصریح کرد: در راستای جهاد علمی به دنبال ایجاد ملزومات علمی و اخلاقی آن هستیم.

وی با تاکید بر ادبیات خاص این حوزه گفت: تولید علمی حرکت جهانی است و دانشگاه‌های ما باید در عرصه بین‌المللی جایگاه خود را کسب کنند.

رییس پژوهشگاه ارتباطات با اشاره به پیچیدگی‌های تولید علم خاطر نشان کرد: باید این موارد در رفتار استاد و دانشجو نهادینه شود و در این همایش به دنبال تبیین اخلاق علمی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این همایش بتواند به موصوعات توسعه علم در کشور کمک کند تا به عنوان گفتمان قالب دارای زیرساخت مناسب اخلاقی برای رشد علمی شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-25 16:04

افزودن دیدگاه جدید