کد مطلب: 

195998

سایت افشاگر ویکی‌لیکس در پی پرونده مالیاتی ترامپ

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود قول داده بود پرونده مالیاتی‌اش را منتشر کند. او اما پس از پیروزی در انتخابات این قول را به فراموشی سپرد. سایت افشاگر ویکی‌لیکس در پی دسترسی به این پرونده است.
سایت افشاگر ویکی‌لیکس در پی پرونده مالیاتی ترامپ

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، همه روسای جمهوری آمریکا از سال ۱۹۷۲ تاکنون پرونده‌های مالیاتی خود را منتشر کرده‌اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری تازه آمریکا اما چنین اقدامی را نمی‌پسندد و مایل نیست جزئیات این پرونده‌ها را علنی کند و به اطلاع عموم برساند.

این عدم تمایل ترامپ در حالی است که او در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده کرده بود که پرونده مالیاتی خود را منتشر کند. خانم کلیان کانوی، مشاور ترامپ در باره عدم تمایل ترامپ به انتشار این اسناد گفت: «پاسخ کاخ سفید این است که پرونده مالیاتی منتشر نخواهد شد.»

مشاور ترامپ که در این باره با خبرنگار شبکه تلویزیونی "ای‌بی‌سی" آمریکا گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه گفت: بیشتر آمریکایی‌هایی که ترامپ را به عنوان رئیس جمهور کشورشان انتخاب کردند، می‌خواهند بدانند که در دوران ریاست جمهوری او پرونده مالیاتی‌شان تغییر مثبتی خواهد کرد یا نه. آنها اما علاقه‌ای به پرونده مالیاتی ترامپ ندارند.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی گفته بود که پرونده مالیاتی او در  دست بررسی است و هنگامی که این بررسی به پایان برسد، پرونده را منتشر خواهد کرد. کارشناسان اما همان زمان گفته بودند که انتشار ارقام پرونده مالیاتی به سادگی امکان‌پذیر است و چنین بهانه‌ای برای منتشر نکردن این پرونده ناموجه است.

فعالان سایت افشاگر ویکی‌لیکس از اظهارات مشاور ترامپ ناراضی هستند و بر این نظرند که رئیس جمهوری جدید آمریکا یکی از قول‌های انتخاباتی مهم خود را زیر پا گذاشته است.

ویکی‌لیکس در واکنش به این موضوع از همه کسانی که به گونه‌ای به اسناد مالیاتی ترامپ دسترسی دارند خواسته است که این پرونده‌ها را برای انتشار در اختیار این سایت افشاگر قرار دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-24 15:19

افزودن دیدگاه جدید