کد مطلب: 

195780
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در گفت وگو با سیتنا:

به دنبال چابک سازی سازمان برای حضور موثر در سطح بین الملل هستیم/ زمینه مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ترانزیت بین الملل را فراهم می کنیم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح اختیارات جدید شرکت ارتباطات زیرساخت در پی تصویب ماده 83 لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور، گفت: یکی اجازه چابک سازی سازمان و دیگری اجازه به بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه ترانزیت بین الملل است که به ما اختیار داده اند.
به دنبال چابک سازی سازمان برای حضور موثر در سطح بین الملل هستیم/ زمینه مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ترانزیت بین الملل را فراهم می کنیم

مهندس محمد جواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت و گو با خبرنگار سیتنا پیرامون تصویب ماده 83 لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور در مجلس شورای اسلامی و تغییر ساختار و وظایف شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، گفت: به ما ماموریتی داده شده است تا ظرفیت ترانزیت بین الملل را 60 برابر کنیم؛ یعنی ترافیک عبوری پهنای باند اینترنت از کشور را از نیم ترابیت کنونی به 30 ترابیت تا پایان برنامه ششم افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: این هدف‌گذاری، هدف بسیار مهمی است و نیاز به تغییر ساختار شرکت زیرساخت و سرمایه‌گذاری دولت دارد. در راستای تحقق این هدف هم اختیارهایی به ما داده شده است.

معاون وزیر ارتباطات در تشریح اختیارات جدید شرکت ارتباطات زیرساخت، افزود: یکی اجازه چابک سازی سازمان و دیگری اجازه به بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه ترانزیت بین الملل است که به ما داده شده است.

آذری جهرمی در ادامه گفت و گو با سیتنا، خاطرنشان کرد: با بررسی حوزه عملکرد شرکت های مطرح مخابراتی زیرساختی در سطح منطقه و بین الملل متوجه می شوید که ما در مسیر درستی گام نهاده ایم. به عنوان مثال شرکت ترک تلکام، برای مراودات بین المللی شرکت ترک تلکام اینترنشنال را تاسیس کرده است. شرکت تلکام ایتالیا، شرکت اسپارکل را ایجاد کرده است و در واقع امور بین المللی اش را همین اسپارکل انجام می دهد. شرکت ترک سل هم برای حوزه بین المللی اش شرکت سوپر آنلاین را دارد. یعنی همه شرکت های مخابراتی بین المللی که در حوزه ترانزیت بین الملل کار می‌کنند مجموعه های بین المللی شان را از مجموعه های داخلی جدا کرده اند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، تاکید کرد: در این راستا به ما اجازه داده شده است که دو کار را انجام دهیم؛ یکی اینکه این جداسازی را انجام دهیم تا چابک سازی برای حضور در سطح بین الملل انجام شود و نکته‌ دوم اینکه اجازه مشارکت و سرمایه گذاری به بخش خصوصی برای حوزه ترانزیت بین الملل را به ما داده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-22 09:26

افزودن دیدگاه جدید