کد مطلب: 

195735

رونمایی هواوی از نخستین باتری لیتیوم با طول عمر خارق العاده

هواوی به عنوان هشتمین شرکت بزرگ در بخش تحقیق و توسعه، از نخستین باتری لیتیوم یونی مبتنی بر گرافن برای افزایش طول عمر باتری رونمایی کرد.
رونمایی هواوی از نخستین باتری لیتیوم با طول عمر خارق العاده

به گزارش خبرنگار سیتنا، بر اساس رتبه‌بندی سرمایه‌گذاری R&D اتحادیه اروپا، که متشکل از 2500 سرمایه گذار بزرگ R&D دنیاست، هواوی عنوان هشتمین شرکت بزرگ در بخش تحقیقات و توسعه سال 2016 را دریافت کرد.

این تولیدکننده جهانی در بخش تحقیقات و توسعه سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داده است، که به پیشرفت‌های عمده‌ای شامل ساخت نخستین باتری لیتیوم یونی مبتنی بر گرافن دست یافته است.

این فناوری اجازه می‌دهد که باتری‌های لیتیومی در درجه 60 درجه سانتی‌گراد که 10 درجه بالاتر از استانداردهای قبلی است، باز هم عملکرد خوبی داشته باشند و از کار نیفتند.عمر باتری‌های لیتیومی مبتنی بر گرافن دو برابر بیشتر از باتری‌های لیتیومی معمولی است که این مورد در زمینه عمرباتری بی‌سابقه است.

دکتر یانگ‌ژینگ لی (Dr. Yangxing Li) دانشمند ارشد در لابراتوار وات که زیر نظر موسسه تحقیقات مرکزی هواوی اداره می‌شود، می‌گوید: «ما شارژ و تخلیه شارژ را در درجه حرارت بسیار بالا تست کرده‌ایم. این آزمایش نشان داد وقتی دو نوع باتری با پارامترهای یکسان تست می‌شوند‌، باتری‌های لیتیومی مبتنی بر گرافن، 5 درجه کمتر از باتری‌های لیتیومی معمولی حرارت ایجاد می‌کنند.» و بعد از 2 هزار بار شارژ  و دشارژ مداوم، باتری مبتنی بر گرافن بیش از 70 درصد از ظرفیت خود را حفظ  می کند و پس از اینکه حدود 200 روز در درجه 60 درجه  قرار بگیرد، کمتر از 13 درصد ظرفیت آن از بین می‌رود.

لابراتوار وات هواوی همچنین از فناوری شارژ سریع رونمایی کرده که 48 درصد ظرفیت باتری 3 هزار میلی آمپر ساعتی را در طول 5 دقیقه شارژ می‌کند.

نتایج تحقیقات هواوی زیرساخت سیستم ذخیره‌سازی دستگاه‌های ارتباطی در محیط‌های گرم را تغییر خواهد داد. در نواحی که درجه حرارت بسیار بالا است و کشورهایی همانند امارات متحده عربی، استفاده از باتری‌های لیتیومی با قابلیت مقاومت مبتنی بر گرافن عمری طولانی‌تر از 4 سال خواهند داشت.

بر اساس گزارش دکتر لی، هواوی ساخت باتری‌های شارژ سریع را در دستور کار خود قرار داده است.

محصولات و سرویس‌های هواوی در بیش از 170 کشور جهان عرضه می‌شوند و توسط یک سوم جمعیت جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. هواوی در بخش عرضه گوشی‌های موبایل جایگاه سوم را در سال 2016 به خود اختصاص داده است.

به عنوان یک شرکت تکنولوژی پیشرو، هواوی مقدار قابل توجهی از درآمد فروش سالانه را به بخش تحقیقات و توسعه اختصاص داده و 16 مرکز تحقیقاتی در سراسر جهان تاسیس کرده است.

در میان این مراکز، مرکز تحقیقاتی زیباشناسی هواوی در پاریس جایی است که برندهای لوکس فرانسه با مهندسان هواوی برای همگام سازی فناوری با ترندهای آینده دنیای مد کار می‌کنند.

جدیدترین مرکز تحقیقات و توسعه هواوی آزمایشگاه فناوری مکس بریک در Wetzler آلمان است، جایی که هواوی و لایکا به شکل مشترک روی فناوری‌های تحقیقاتی برای پیشرفت دوربین گوشی‌های موبایل و افزایش کیفیت تصاویر کار می‌کنند.

هواوی همچنین بیش از 10 آزمایشگاه در چین، اروپا و دیگر مناطق راه اندازی کرده که با بیش از 600 شرکت کار می‌کنند.

در سال 2016 هواوی در جایگاه 72 میان بهترین برندهای 2016 از سوی Interbrand انتخاب شد. این کمپانی تلاش کرد تا جایگاه بهتری در لیست Interbrand به دست آورد، چرا که جایگاه نخست را در لیست بهترین برندهای چینی در سال 2014 به خود اختصاص داده بود.

هواوی (CBG) بینش خود را با افرادی که به دنبال تحقق رویاهای خود هستند به اشتراک می‌گذارد؛ افرادی که  نیروگرفته از باور قدرتمند خود، به دنبال  دستیابی به  اهدافشان هستند. هواوی تعهد دارد که آخرین فناوری‌ها را به مصرف کنندگان برساند و برای مردم سرتاسر دنیا، تجربه‌هایی خارقالعاده  ایجاد کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-21 15:30

افزودن دیدگاه جدید