کد مطلب: 

195696

آغاز برنامه های تحلیف ترامپ تا ساعاتی دیگر (جزئیات / پخش زنده)

دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، به همراه خانواده خود، ظهر پنجشنبه به وقت محلی وارد واشنگتن شد و بلافاصله برای دیدار با مسئولان برگزاری مراسم تحلیف روز جمعه، رهبران جمهوریخواه کنگره و اعضای کابینه خود، به «هتل ترامپ» در نزدیکی کاخ سفید رفت.
آغاز برنامه های تحلیف ترامپ تا ساعاتی دیگر (جزئیات / پخش زنده)

به گزارش سیتنا به نقل از شبکه خبری ای بی سی نیوز، مراسم رسمی متعددی به مناسبت این گذار قدرت در داخل و اطراف واشنگتن برگزار می‌شود که به صورت زنده از شبکه های مختلف خبری پوشش داده می شود.

مراسم تحلیف دونالد ترامپ امروز جمعه اول بهمن ماه (۲۰ ژانویه ۲۰۱۷) در مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن برگزار و دوران ریاست جمهوری رسما آغاز خواهد کرد.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری منتخب در توئیتی امروز را «یک روز به یادماندنی، قبل از یک روز تاریخی» توصیف کرد.

جدول برنامه های تحلیف چیست؟

جمعه ۲۰ ژانویه

ساعت ۱۶:۳۰ به وقت گرینویچ: مراسم سوگند

دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور و مایک پنس به عنوان معاون رئیس جمهور در مراسمی در بخش غربی کاخ کنگره آمریکا سوگند یاد خواهند کرد. رهبران مذهبی نیز در این مراسم دعا خواهند خواند.

از بین مدعوین نمایندگان کنگره که برخی از حضور سرباز زده‌اند، قضات دادگاه عالی، دیپلمات‌ها و عموم مردم هستند. همچنین روسای جمهور سابقی چون جیمی کارتر، جورج دبلیو بوش، بیل کلینتون و نیز رقیب دموکرات او در انتخابات ریاست جمهوری یعنی هیلاری کلینتون به این مراسم دعوت شده‌اند. جورج بوش پدر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به دلیل شرایط بد جسمانی در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

ساعت ۲۰ به وقت گرینویچ: رژه تحلیف

به دنبال مراسم تحلیف ترامپ و پنس به همراه خانواده‌شان در صف اول این رژه از ساختمان کاخ کنگره به طرف کاخ سفید حرکت خواهند کرد. بیش از ۴۰ سازمان از جمله سپاهیان اسب سوار و گروه‌های کهنه سربازان نیز که تعدادشان به ۸۰۰۰ تن می‌رسد در این رژه شرکت خواهند داشت.

ساعت ۲۴ به وقت گرینویچ: جشن‌های پس از مراسم تحلیف

پس از مراسم تحلیف سه جشن برگزار خواهد شد که دونالد ترامپ و مایک پنس به همراه همسرانشان در تمامی آنها شرکت خواهند کرد.

شنبه ۲۱ ژانویه

ساعت ۱۵ به وقت گرینویچ: مراسم دعای ملی

در این رویداد مراسم دعای بین ادیان در کلیسای ملی واشنگتن برگزار خواهد شد.

این در حالی است که همزمان با آماده سازی نهایی برای برگزاری مراسم ادای سوگند ریاست جمهوری دونالد ترامپ، چهارشنبه شب تعدادی از مخالفان با تجمع در نزدیکی ساختمان کنگرۀ آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعتراض کردند.

تجمع کنندگان که با صفاتی مانند «فاشیست» و «رئیس جمهور نامشروع» از دونالد ترامپ نام می‌بردند، خواهان ممانعت از به قدرت رسیدن وی شدند.

دونالد ترامپ در سلسله توییت‌هایی از سرازیر شدن هوادارانش به واشنگتن نوشته و از سه روز عالی بمناسبت ادای سوگند ریاست جمهوری نام برده است. مخالفان وی را به تبدیل این مراسم به یک کارزار انتخاباتی دیگر متهم می کنند.

روز چهارشنبه جری نادلر و آدریانو اسپیایلت، نمایندگان مجلس آمریکا اعلام کردند در مراسم ادای سوگند ریاست جمهوری دونالد ترامپ حضور نخواهند داشت. به این ترتیب شمار نمایندگانی که در این مراسم شرکت نخواهند کرد به ۵۰ نفر می‌رسد.

پلیس واشنگتن و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا برآورد می‌کنند که در روز برگزاری این مراسم نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در فاصله کاخ سفید تا بنای کنگرۀ آمریکا حضور داشته باشند. هزاران پلیس و نیروی امنیتی در این برقراری امنیت این مراسم را به عهده خواهند داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-20 12:50

افزودن دیدگاه جدید