کد مطلب: 

195587
طی سند همکاری ارتباطی ایران و سوریه، توافق شد:

راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه سوریه توسط ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در دیدار با همتای سوری اش، گفت: در ایران شرکت های خصوصی توانمندی وجود دارد و ما این آمادگی را داریم که ارتباط این شرکت ها را با بخش های مختلف کشور سوریه برقرار کنیم.
راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه سوریه توسط ایران

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی، در دیدار با علی الظفیر وزیر ارتباطات سوریه ضمن اظهار خشنودی از پیروزی های اخیر مردم این کشور در مقابل معارضین و تروریسم، گفت: پیروزی های اخیر را در حلب تبریک می گویم و امیدوارم خاک سوریه را از لوث حضور داعش و دیگر تروریسم ها پاک کنید.

وی با بیان اینکه زمینه های بسیاری برای همکاری میان وزارتخانه های دو کشور وجود دارد، افزود: در زمینه های مخابرات، آی تی، پست، تجارت الکترونیک و همکاری های آموزشی و همکاری های آموزشی و همکاری ها در زمینه تحقیق و توسعه  مقدمات همکاری وجود دارد و امیدوارم حضور نخست وزیر سوریه و شما این همکاری ها را گسترش دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به استفاده کشور سوریه از کابل تولیدی کارخانه کابل شهید قندی اظهار کرد: در ایران شرکت های توانمند خصوصی بسیاری وجود دارد و ما این آمادگی را داریم که ارتباط این شرکت ها را با بخش های مختلف کشور شما را برقرار کنیم.

دکتر واعظی با اشاره به توافق معاون اول رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر سوریه در ارتباط به اپراتور سوم در این کشور، تصریح کرد: از میان سندهایی که میان نخست وزیر کشور سوریه و معاون اول رییس جمهوری کشورمان به امضا رسید، سند میان دو وزارتخانه ارتباطات سوریه و ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پیشرفت بالاتری نسبت به دیگر سندها برخوردار است.

وزیر دولت تدبیر و امید در ارتباط با امضای تفاهمنامه همکاری میان دو کشور خاطرنشان کرد: دو موضوع تعیین فرکانس و دیگر در رابطه با سرمایه گذاری و نحوه ترخیص اموالی که اپراتور تلفن همراه قرار است به سوریه ببرد را در این تفاهمنامه بسیار مهم است.

در پایان این دیدار تفاهمنامه ای میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات سوریه به امضا رسید که راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه در این کشور یکی از مفاد این تفاهمنامه بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-18 09:40

افزودن دیدگاه جدید