کد مطلب: 

195529
علی رغم مخالفت‌ برخی نمایندگان با افزایش بودجه سازمان صداوسیما؛

بودجه صداوسیما با افزایش دو برابری به 2.7 هزار میلیارد تومان رسید

نمایندگان مجلس با تصویب ماده ای از لایحه برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردند بودجه صداوسیما را در بودجه سنواتی حداقل به میزان ۷ دهم درصد بودجه عمومی دولت لحاظ کند. پیش از این بودجه صدا و سیما ۳/۵ دهم درصد بودجه عمومی دولت بود.
بودجه صداوسیما با افزایش دو برابری به 2.7 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش سیتنا، نمایندگان با تصویب ماده ای از لایحه برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردند از ابتدای اجرای قانون برنامه ششم توسعه در قالب بودجه سنواتی سهم خود در تأمین بودجه سازمان صداوسیما را حداقل به میزان ۷ دهم درصد بودجه عمومی دولت لحاظ کند و تخصیص دهد.

افزایش اعتبار سازمان نسبت به سال پایه از محل این ماده جهت پوشش ۱۰۰ درصدی استان‌ها و توسعه کمی و کیفی برنامه‌های تولیدی (ملی، استانی و برون‌مرزی) پویانمایی، مستند و فیلم‌ها و سریال‌های فاخر و توسعه فنی هزینه می‌شود و پرداخت هرگونه حقوق و مزایا جز به تناسب سایر بخش‌های کشور که در بودجه سنواتی مشخص می‌شود و گزارش سالانه آن به مجلس ارائه خواهد شد، ممنوع است.

علی رغم آنکه مخالفت‌های جدی با افزایش بودجه صداوسیما در صحن علنی مجلس مطرح شد نهایتا نمایندگان مجلس این ماده را با ۱۳۰رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع  ۲۰۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

سیتنا اضافه می کند؛ بودجه صداوسیما در سال 1390 حدود 689 میلیارد تومان، در سال گذشته 1002 میلیارد و 336 میلیون تومان و بودجه جاری این سازمان 1335 میلیارد و 800 میلیون تومان است که با مصوبه جدید مجلس به حدود 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان خواهد رسید؛ این بدین معنی است که بودجه این سازمان طی پنج سال اخیر بیش از چهار برابر شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-15 18:52

افزودن دیدگاه جدید