کد مطلب: 

195399

بیشترین استفاده اینترنت در ایران برای چیست؟

بر مبنای آخرین بررسی‌های نظام پایش شاخص‌های ارتباطات ایران، ۷۱ درصد از کاربران ایرانی اینترنت از این ابزار برای ارتباطات استفاده می‌کنند. ۶۵ درصد عضو شبکه های اجتماعی هستند و ۵۹ درصد نیز آن را برای تفریح به‌کار می‌گیرند.
بیشترین استفاده اینترنت در ایران برای چیست؟

به گزارش سیتنا، بررسی شاخص‌های جامعه اطلاعاتی در ایران در رابطه با فعالیت کاربران اینترنت در سال ۱۳۹۴ نشان می‌دهد که ایرانیان برای برقراری ارتباط با یکدیگر بیش از پیش از اینترنت استفاده می‌کنند.

طبق برآوردهای رسمی، حضور کاربران ایرانی اینترنت در شبکه‌های اجتماعی در پایان سال ۹۴ به ۶۵ درصد رسیده در حالی که آمار این افراد در سال ۹۲ حدود ۲۰ درصد بوده است.

بر اساس این برآوردها، ۵۹ درصد کاربران در اینترنت به دنبال تفریح و سرگرمی هستند، در حالی که ۷۱ درصد از آن برای ارتباطات استفاده می‌کنند.

میزان افرادی که به تولید محتوا در فضای مجازی می پردازند ۸ درصد اعلام شده است.

وبسایت خبرگزاری مهر می‌نویسد: «دو درصد تولیدات محتوا مربوط به نرم افزارهای اینترنت برای ویرایش، سه درصد محتوای تولید شده برای مدیریت صفحات شخصی، شش درصد محتوای ایجاد شده توسط کاربر شامل متن، عکس، فیلم و موسیقی و نرم افزار و یک درصد نیز به تولید محتوا در قالب وبلاگ‌نویسی مربوط می‌شود.»

در سال ۹۴ نزدیک به ۷۴ درصد کاربران ایرانی اینترنت در گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال بوده‌اند و بیش از ۲۷ درصد را گروه سنی ۵۰ تا ۸۹ سال تشکیل داده‌اند.

فاصله جنسیتی بین کاربران اینترنت مرد و زن در ایران ۹/ ۱درصد و فاصله بین کاربران اینترنت شهری و روستایی ۵/ ۲۵ درصد برآورد شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-13 22:32

افزودن دیدگاه جدید