کد مطلب: 

195395
ویلمر لئون، تحلیل‌گر سیاسی:

متهم کردن روسیه به هک اطلاعات انتخاباتی آمریکا، اتلاف وقت است

یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید صحبت درباره هک کردن اطلاعات انتخاباتی امریکا از سوی روسیه به‌واقع تنها «اتلاف وقت» است و خود جمهوری‌خواهان عامل اصلی این تقلب انتخاباتی بودند.
متهم کردن روسیه به هک اطلاعات انتخاباتی آمریکا، اتلاف وقت است

به گزارش سیتنا، ویلمر لئون در گفتگو با پرس تی‌وی گفت: «به‌عنوان مردم امریکا، ما نباید نگاهمان متوجه روسیه باشد. ما نباید نگاهمان متوجه کرملین باشد. اگر ما واقعاً بخواهیم تلاش‌های صورت گرفته برای تأثیر گذاشتن بر این انتخابات، تقلب انتخاباتی و سرکوب انتخاباتی را متوجه شویم، نگاه ما باید متوجه جمهوری‌خواهان و ایالت کانزاس باشد.»

وی افزود: «این کار کرملین نبوده است؛ این کار کانزاس بوده است. این روس‌ها نبودند، جمهوری‌خواهان بودند (روس‌ها مقصر نبودند، جمهوری‌خواهان مقصر بودند).»

لئون همچنین معتقد است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، «به‌شدت اغراق‌آمیز» صحبت می‌کند و همیشه تلاش دارد تا «دو طرف را برای منافع خود، به جان هم بیاندازد.»

وی همچنین ضمن انتقاد از اولین کنفرانس خبری ترامپ پس از پیروزی در انتخابات گفت ترامپ باید به مردم امریکا توضیح دهد که چگونه می‌خواهد برنامه‌هایش برای اشتغال‌زایی را اجرا کند؛ و اگرنه اعتماد بسیار کمی به گفته‌هایش وجود خواهد داشت.

ترامپ در این کنفرانس خبری مدعی شد که روسیه عامل هک کردن اطلاعات حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

روسیه عامل هک اطلاعات نبوده است

گفتنی است، مقامات امریکایی هکری موسوم به «گوسیفر 2.0» را به همکاری با دولت روسیه برای هک کردن اطلاعات انتخاباتی متهم کرده بودند.

این در حالی است که گوسیفر 2.0 روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای دربارۀ اتهام زنی علیه روسیه برای هک اطلاعات گفت: «می‌خواهم خیلی شفاف بگویم که این اتهام‌ها بی‌اساس هستند. من اصولاً هیچ ارتباطی با دولت روسیه ندارم. می‌خواهم یک‌بار دیگر به شما بگویم که من بر اساس دیدگاه‌ها و نظرات سیاسی شخصی‌ام این اقدامات را انجام دادم.»

این بیانیه می‌افزاید: «من از راه‌های مختلفی برای نفوذ به شبکۀ کمیتۀ ملی حزب دموکرات استفاده کردم. من یک نقص روی نرم‌افزار ان‌جی‌پی ون نصب‌شده روی سیستم کمیتۀ ملی حزب دموکرات پیدا کردم.»

این در حالی است که چندی پیش آژانس‌های اطلاعاتی امریکا با انتشار گزارشی رسماً روسیه را متهم به هک اطلاعات انتخاباتی کرده بودند؛ این در حالی است که روسیه هرگونه ارتباط با این هک اطلاعات را رد کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-13 21:24

افزودن دیدگاه جدید