کد مطلب: 

195214

رونمایی سیستم خودران جدید گوگل

گوگل جدیدترین سیستم خودران خود در مینی ون کرایسلر پاسیفیکا را در آستانه نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی کرد.
رونمایی سیستم خودران جدید گوگل

به گزارش سیتنا، واحد وایمو گوگل در جست و جوی شراکت برای طراحی و نصب فناوری خودران گوگل در خودروهای واقعی است و تاکنون تنها با فیات کرایسلر اتوموبیل پیمان همکاری بسته است و توافق با هوندا موتور در انتظار نهایی شدن است.

جان کرافسیک، مدیر واحد وایموی گوگل در کنفرانس پیش نمایش این سیستم اظهار کرد جدیدترین سخت افزار و نرم افزار خودران، مجموعه جدیدی از حسگرها را در خود جای داده اند که شامل سیستم دید بهبود یافته، رادار بهبود یافته و لیزر مبتنی بر لیدار است که همگی آنها به صورت داخلی تعبیه شده اند.

به گفته وی، وایمو هزینه یک واحد لیدار را ۹۰ درصد کاهش داده و به حدود ۷۵۰۰ دلار رسانده است. شرکتهای ولودین لیدار و کوانرژی سیستمز که از جمله بزرگترین تامین کنندگان این فناوری هستند، اعلام کرده اند دستگاه‌های لیدار کوچکتری طراحی می کنند که ۲۰۰ دلار یا کمتر هزینه خواهند داشت.

ناوگان خودروهای خودران آزمایشی وایمو که شامل لکسوس RX۴۵۰ و نمونه های اولیه فایرفلای گوگل هستند، حدود ۲.۵ میلیون مایل در کمتر از هشت سال پیموده اند و مسیر طی شده عمدتا در خیابانهای شهری بوده است.

به گفته مدیر واحد وایمو، قرار است نخستین پاسیفیکای خودران ماه جاری در جاده‌های عمومی در کالیفرنیا و آریزونا آزمایش شود.

شرکتهای دلفی اتوموتیو و موبایل آی اعلام کرده اند در زمینه سیستم خودران همکاری می کنند که ممکن است فروش آن به خودروسازان در سال ۲۰۱۹ آغاز شود.

بر اساس گزارش رویترز، فورد موتور، جنرال موتورز و ب ام و اعلام کرده اند قصد دارند خودروهای خودران را در سال ۲۰۲۱ معرفی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-10 13:53

افزودن دیدگاه جدید