کد مطلب: 

195191
واعظی در نشست با توسعه دهندگان محتوا:

زمان توجه به توسعه دهندگان محتوا فرا رسیده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با توسعه دهندگان محتوا، با اشاره به رویکرد دولت و وزارت ارتباطات در زمینه توسعه زیرساخت ها، این اقدام را در جهت افزایش تولید محتوا عنوان کرد و گفت: زمان توجه به توسعه دهندگان محتوا فرا رسیده است.
زمان توجه به توسعه دهندگان محتوا فرا رسیده است

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی برگزاری این نشست را به منظور دریافت نظرات تولیدکنندگان محتوا دانست و افزود: با بیان نقظه نظرات، نحوه کمک ها مشخص می کند و در صورت لزوم ارتباط با دیگر دستگاه ها و هماهنگی و پیگیری صورت تا به نتیجه برسد.
به گفته وزیر ارتباطات، در زمینه پرداخت موبایلی مذاکرات با بانک مرکزی حدود 90 درصد پیشرفت داشته است که بخش باقیمانده نیز در حال انجام است.
وی با تاکید بر این که برای جا انداختن فعالیت های الکترونیکی نیازمند فرهنگ سازی و هماهنگی با دستگاه های مختلف هستیم، گفت: کسب و کارهای سنتی چندان از حضور کسب و کارهای جدید خشنود نیستند و آنها را به رسمیت نمی شناسند که در این راستا در مذاکره با وزیر کشور و وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی به دنبال فراهم کردن زمینه حضور این کسب و کارها در جامعه هستیم.
دکتر واعظی در ادامه افزود: در خصوص قوانین نیز هر چه هست مربوط به فضای حقیقی است نه مجازی که تسری این قوانین به فضای مجازی امکان پذیر نیست و باید با حضور فعالان این عرصه راهکار مناسبی برای رفع این موضوع ارایه کرد.
وی با تاکید بر عزم دولت در کمک به تولیدکنندگان محتوا، خاطر نشان کرد: فعالان عرصه تولید و عرضه محتوا اگر بتوانند از ارایه خدمت، درآمد کسب کنند می توانند در آینده فضای جدیدی بیافرینند که در آن همه سود ببرند.
دکتر واعظی ابراز امیدواری کرد که بتوان زمینه ای فراهم کرد که در آن منافع همه از جمله صاحبان شبکه، ارایه کنندگان محتوا، تولید کنندگان محتوا و صاحبان دیتاسنترها حفظ شود.
در این نشست که در چهار پنل توسعه دهندگان محتوا به ارایه دستاوردهای خود پرداختند، در پایان معاونین وزیر ارتباطات نیز به بیان اقدامات دستگاه های متبوع خود در زمینه حمایت از تولید داخلی پرداختند.
مهندس جهانگرد با اشاره به لزوم افزایش حجم تولید محتوای فارسی در فضای مجازی به عنوان یکی از مهم ترین بندهای اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به تامین زیرساخت ها و توسعه شبکه ارتباطی و همچنین تسهیل مشارکت کاربران،  می توان حجم انبوهی از محتوای فاخر در کشور تولید کرد.
معاون وزیر ارتباطات با بیان این که توسعه ذخایر داده‌های اینترنتی به خط و زبان بومی در فضای مجازی از جمله استراتژی کشورهای توسعه یافته به شمار می رود، اظهار داشت: سازمان فناوری اطلاعات ایران از آغاز دولت یازدهم، ایجاد نهضت تولید محتوای علمی، فاخر، اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه را در دستور کار خود قرار داده است.
‎ رئیس سازمان فناوری اطلاعات به پتانسیل قابل توجه اشتغال زایی در بخش تولید محتوا اشاره کرد و گفت: ‎تا کنون زیرساخت‌ها و ابزارهای دسترسی مهیا و زمینه آن فراهم شده تا تولید کنندگان محتوا، هر روز حجم گسترده‌ای از داده‌های فارسی را تولید و عرضه کنند.
جهانگرد در ادامه از تلاش های موثر دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد زمینه دسترسی در بخش ict خبر داد و گفت: توسعه کاربرد فناوری اطلاعات در نظام اداری و استقرار دولت الکترونیک از مهم ترین تلاش های وزارت ارتباطات بوده که در دهه فجر  بهره برداری می شود.
وی با اظهار امیدواری به افزایش محتوای فارسی تا یک درصد سهم جهانی خاطر نشان کرد: در زمینه تولید محتوای فاخر با توجه به مشارکت متخصصان و جوانان فعال، گام های موثری برداشته شده است.
دکتر عمیدیان رییس سازمان تنظیم مقررات با اشاره به مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات در زمینه تفکیک ترافیک داخل از خارج گفت: این مصوبات با همفکری و مشورت بخش خصوصی و سازمان فناوری اطلاعات ایران انجام شده است.
وی با اشاره به تدوین سند مالکیت معنوی و حریم خصوصی در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: این سند در آینده نزدیک در این شورا تصویب خواهد شد.
مهندس آذری جهرمی رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت نیز راه اندازی چهار مرکز تبادل ترافیک داده را زمینه برقرای 22 گیگا بیت ترافیک داخلی با هزینه کم و کیفیت بهتر عنوان کرد و گفت: برای کاهش قیمت و رونق چرخش دیتا، 42 درصد قیمت پهنای باند اینترنت و 84 درصد در حوزه لینک های داخل کاهش تعریف دادیم.
وی همچنین از ارایه نتایج مصوبات 237 و 214 در چرخش اطلاعات در کشور تا هقته آینده خبر داد.
دکتر دوایی مرکزی، نیز با ابراز خرسندی از ارایه محتوای اصیل در این نشست گفت: برای استفاده بهتر و حمایت از تولید کنندگان محتوا، نحوه ارایه وام به آنان بازنگری و فرمولی جدیدی تهیه شد که بر اساس نوع شرکت به ویژه شرکت های نرم افزاری که کمتر امکان تامین تضامین بانکی را دارند، اقدام کردیم.
وی با اعلام 277 طرح مصوب در کارگروه وام وجوه اداره شده، به مبلغ 130 میلیارد تومان افزود: از این میان 115 طرح به دلایل مختلف از جمله عدم مراجعه به بانک به نتیجه نرسیده است که در حال پیگیری تا به نتیجه رسیدن هستیم.
دکتر براری نیز با اشاره به سهم محتوا در اقتصاد بخش گفت: به دنبال مشارکت استانها در تولید و توسعه بازار هستیم.
وی در ادامه به حضور اپراتورهای تلفن همراه در استانها پرداخت و گفت: این حضور می تواند به توسعه کسب و کار و بازار کمک کند.
دکتر خوانساری نیز در سخنانی به فعالیت های پژوهشگاه در زمینه حمایت از زیرساخت های پردازش زبان فارسی اشاره کرد و گفت: در زمینه OPEN DATA تصویب نامه هیات وزیران ارسال شده و تا سه ماه آینده سازمان فناوری اطلاعات نسبت به تهیه آیین نامه آن اقدام و در اختیار عموم قرار خواهد داد.
در پایان سوالات مطرح شده از سوی حضار جمع آوری و قرار شد پاسخ آن در سایت سازمان فناوری اطلاعات قرار گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-10 00:25

افزودن دیدگاه جدید