کد مطلب: 

195088

یک شرکت ژاپنی هوش مصنوعی را جایگزین ۳۴ نفر از کارکنانش می‌کند

ژانر هنری علمی-تخیلی برای سالیان سال آینده‌ای را تصور می‌کرد که در آن انسان‌ها شغلشان را از دست می‌دهند و با ماشین‌ها جایگزین می‌شوند. برای ۳۴ نفر از کارکنان یک شرکت بیمه ژاپنی، آن تصور به واقعیت بدل شد.
یک شرکت ژاپنی هوش مصنوعی را جایگزین ۳۴ نفر از کارکنانش می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از روزنامه ماینیچی ژاپن، شرکت بیمه "فوکوکو موچوال لایف اینشورنس" ژاپن در حال از کار بیکار کردن ۳۴ نفر از کارمندانش و جایگزین کردنشان با یک سیستم هوش مصنوعی (AI) است؛ سیستمی که می‌تواند پرداخت‌های بیمه‌ای را محاسبه کند. این شرکت معتقد است که به این ترتیب، ۳۰ درصد افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

شرکت مزبور انتظار دارد پس از نصب سیستم با صرف ۲۰۰ میلیون ین هزینه در اواخر این ماه، بتواند هر سال حدود ۱۴۰ میلیون ین (۱.۲ میلیون دلار) صرفه‌جویی کند؛ رقمی که در غیر اینصورت، باید به عنوان حقوق می‌پرداخت. انتظار می‌رود هزینه تعمیر و نگهداری این سیستم، ۱۵ میلیون ین در سال باشد.

سیستم مزبور مبتنی بر واتسون، متعلق به آی‌بی‌امِ ژاپن خواهد بود. آی‌بی‌ام واتسون را یک "تکنولوژی ادراکی که می‌تواند مانند انسان فکر کند" توصیف می‌کند.

آی‌بی‌ام می‌گوید که واتسون می‌تواند همه داده‌های شما را تحلیل و تفسیر کند؛ از جمله متون ساختارنیافته، تصاویر، صدا و ویدیو.

فوکوکو موچوال از AI استفاده خواهد کرد تا اطلاعات مورد نیاز برای پرداخت بیمه به مشتریانش را از طریق خواندن گواهی‌های پزشکی و داده‌های مرتبط با جراحی یا طول مدت اقامت در بیمارستان، جمع‌آوری کند.

بنا بر گزارش ماینیچی، سه شرکت بیمه دیگر ژاپنی نیز در نظر دارند سیستم‌های AI را در فعالیت‌های خود به کار گیرند.

یک بررسی مطالعاتی که سال گذشته توسط مجمع جهانی اقتصاد انجام شد، پیش‌بینی کرد که خیزش روبات‌ها و AI، در طول ۵ سال منجر به از دست رفتن ۵.۱ میلیون شغل در ۱۵ کشور پیشرو جهان خواهد شد.

۱۵ اقتصاد مورد اشاره در آن تحقیق، به کشورهایی تعلق دارد که روی هم تقریباً ۶۵درصد کل نیروی کار جهان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-08 17:54

افزودن دیدگاه جدید