کد مطلب: 

195058

تهدید به افشای اطلاعات شخصی کاربران مشهور توئیتر

مدیران سایت افشاگر ویکی‌لیکس یک بار دیگر با اعلام قصد خود برای انتشار اطلاعات خصوصی صدها هزار کاربر تایید شده این سایت که عموما چهره های مشهوری هستند خبرساز شده‌اند.
تهدید به افشای اطلاعات شخصی کاربران مشهور توئیتر

به گزارش سیتنا به نقل از یواس ای تودی، یک حساب کاربری در توییتر که متعلق به ویکی لیکس است اعلام کرده که یک پایگاه داده در اختیار دارد که شامل اطلاعات حساسی در مورد اعضای تایید شده توییتر است.

از جمله این اطلاعات حساس می‌توان به نام و نام خانوادگی، روابط خانوادگی، وابستگی‌های سیاسی و امور مالی کاربران تایید شده اشاره کرد.

در این حساب کاربری ادعا شده با ارائه این اطلاعات به نرم افزار هوش مصنوعی ویکی لیکس قرار است جزییات ارزشمند بیشتری در مورد روابط و عملکرد مالکان این حساب ها به دست آید. این ادعاها در شرایطی مطرح می شود که توییتر همیشه بر حفظ اسرار و حریم شخصی و امنیت کاربران خود تاکید داشته و حالا مشخص نیست این اطلاعات چگونه به دست ویکی لیکس افتاده است.

توییتر از افشای این مساله که چه تعداد از کاربران این سایت دارای حساب های کاربری تایید شده هستند، خودداری کرده است، اما تعداد این حساب ها حدود 237 هزار مورد برآورد شده است. این حساب ها با یک علامت تایید آبی از دیگر حساب ها متمایز شده اند.

قابلیت مذکور از سال 2009 و به این منظور  راه اندازی شد که مشخص شود حساب های کاربری مربوط به افراد مشهور واقعا متعلق به خود آنها هستند یا خیر.

اگر چه توییتر در مورد این خبر موضع گیری نکرده، اما کاربران این شبکه اجتماعی به طور گسترده از ویکی لیکس انتقاد کرده و می گویند این کار به امنیت و حریم شخصی کاربران آسیب می زند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-07 14:45

افزودن دیدگاه جدید