کد مطلب: 

195041
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری تنکابن:

حجم بازار اقتصاد آی‌سی‌تی به شدت در حال رشد است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور دولت ، مجلس و استانها، با بیان اینکه 20 میلیون گردشگری که به استان مازندران می آیند یعنی 20 میلیون گوشی هوشمند وارد این استان می کنند، تصریح کرد: در استان مازندران اگر تنها یک سرویس 100 تومانی ایجاد شود در مجموع می توان معادل 2 میلیارد تومان کسب درآمد کرد.
حجم بازار اقتصاد آی‌سی‌تی به شدت در حال رشد است

به گزارش سیتنا، دکتر مرتضی براری در شورای اداری مازندران در تنکابن، حوزه آی‌سی‌تی را یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه ای کشور دانست و گفت: در تجربه‌های جهانی ICT منجر به توسعه کشورها و رونق اقتصادی و کسب و کارها شده است از این رو اولین قانون این دولت در حوزه آی سی تی بوده است که توسط مجلس تصویب شد.

وی با اشاره به زیرساخت های ارتباطاتی مناسب در استان مازندران افزود: با سرمایه گذاری های صورت گرفته در این چند ساله بعد از تهران، مازندران رتبه دوم آی‌سی‌تی کشور را دارد به طوریکه تمام شهرهای این استان دارای نسل سوم تلفن همراه هستند و ۱۵ شهر این استان به نسل چهارم تلفن همراه متصل هستند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری‌های اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر دو اتفاق در حوزه آی سی تی در حال رخ دادن است، نخست حجم بازار اقتصاد آی‌سی‌تی که به شدت در حال رشد است. اتفاق دوم تبدیل اقتصاد از شبکه به اقتصاد محتوا و تولید خدمت است.

وی افزود: در مازندران 12.5 درصد جمعیت این استان را دانشجویان تشکیل می‌دهند؛ در حالی که متوسطه کشور 6 درصد است که نشان می دهد بیش از دو برابر متوسط کشور دانشجو در مازندران داریم.

براری رشد بیش از دو برابری دانشجویان استان مازندران را فرصتی برای توسعه کسب و کار و خلق ثروت دانست و تصریح کرد: همانطور که گردشگری مزیت استان مازندران با 5 هزار میلیارد تومان به شمار می رود اقتصاد دانش بنیان نیز مزیتی دیگری است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: از سال گذشته که اقتصاد مقاومتی را شروع کردیم برای رونق کسب و کار و توسعه اشتغال از شرکت های توانمند دعوت به همکاری کردیم به طوری که در چند ماه گذشته 18 شرکت برای توانمندسازی دانشجویان توانستند بیش از 2700 نفر را تحت آموزش قرار دهند.

وی با اشاره به شناسایی 70 گروه برای ایجاد 70 کسب و کار افزود: بحث دیگر اکوسیستم های گردشگری و کشاورزی است که تاکنون بیش از 40 جلسه در این ارتباط برگزار شده است که عملیات اجرایی آن توسط 14 شرکت در استان آغاز شده که امیدواریم با کمک استانداری به نتیجه برسد.

براری با بیان اینکه 20 میلیون گردشگری که به استان مازندران می آیند یعنی 20 میلیون گوشی هوشمند وجود دارد، تصریح کرد: در استان مازندران اگر تنها یک سرویس 100 تومانی ایجاد شود در مجموع معادل 2 میلیارد تومان می توان کسب درآمد کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سه میلیون و صد سیم کارتی که در استان مازندران واگذار شده است، گفت: با تنها یک سرویس 100 تومانی روزانه 310 میلیون تومان خلق ثروت می توانیم داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: در چند سال اخیر بیش از هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و دولتی در مازندران سرمایه گذاری در حوزه ICT و توسعه زیرساخت ها صورت گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-06 18:12

افزودن دیدگاه جدید