کد مطلب: 

195038

با الکترونیکی کردن خدمات، جلوی فساد و جعل گرفته می شود

دکتر محمود واعظی در ادامه سفر به شمال کشور به ملاقات آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت رفت.
با الکترونیکی کردن خدمات، جلوی فساد و جعل گرفته می شود

به گزارش سیتنا، در این دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری، گزارشی از بهبود شاخص های اقتصادی در استان گیلان و کشور ارایه کرد و گفت: در نخستین سفری که به استان گیلان داشتم مردم مشکلات زیادی  داشتند چراکه برای احداث زیرساخت خوب کار نشده بود.

وی با اشاره به نقش اینترنت در کسب و کار و توانمندسازی بخش های مختلف چون سلامت، کشاورزی و آموزش افزود: با الکترونیکی کردن خدمات علاوه بر افزایش سرعت العمل، جلوی فساد و جعل گرفته می شود و بهره وری بالا می رود.

وی افزود: در حوزه ICT در گیلان 520 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و دولتی در زیرساخت و دسترسی سرمایه گذاری شد که برنامه داریم با هماهنگی های انجام شده تا پایان دولت 340 میلیارد تومان دیگر هزینه شود و هدف استفاده بهینه از سرمایه گذاری های انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به مزیت نسبی استان گیلان برای رونق صادرات اشاره کرد و گفت: تا دو ماه دیگر پیش بینی می شود که راه آهن ایران به شبکه کشور آذربایجان وصل می شود که بدین ترتیب با کاهش تعرفه محصولات و کالاهای ایرانی مسیری باشد به سوی بازارهای روسیه و اروپا.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اظهار امیدواری نسبت به راه اندازی راه آهن قزوین - رشت اظهار کرد: در این صورت می توانیم ادعا کنیم که کریدور شمال به جنوب از هلسینکی به هند ایجاد شده است.

وی همچنین از ایجاد 700 هزار اشتغال در دولت طی یک ساله خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون 16 طرح را در حوزه ICT با همکاری استانداری گیلان، وزارت رفاه و با کمک شرکت ها خصوصی و توانمند دنبال می کنیم تا بتوانیم ایجاد اشتغال کنیم که فکر می کنم تا یکی دو ماهه دیگر نهایی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-06 17:51

افزودن دیدگاه جدید