کد مطلب: 

194905

استقرار شرکت های حوزه IT به صورت تجمعی در منطقه پیام

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام با تاکید بر IT و ICT به عنوان محور توسعه در منطقه ویژه اقتصادی پیام، به تشریح برنامه های توسعه ای این شرکت پرداخت.
استقرار شرکت های حوزه IT به صورت تجمعی در منطقه پیام

به گزارش سیتنا، دکتر سعید زرندی، با بیان این که یکی از وظایف مدیریت، تعیین راهبردی برنامه ریزی اجرایی توسعه است، اظهار داشت: با هدف تحقق برنامه های اجرایی، ظرفیت، امکانات و نوع فعالیت منطقه ویژه اقتصادی پیام مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و در این راستا، به منظور فعال نمودن و استفاده بیشتر از ظرفیت ها، برنامه های توسعه ای در قالب 20 طرح، تحت عناوین فاوا، زیرساخت، امور اقتصادی، سرمایه گذاری و هوانوردی در نظر گرفته شد.

وی در ادامه با تشریح طرح های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: از جمله اهداف کوتاه مدت که در بازه زمانی 3 ساله برای اجرا برنامه ریزی شده است، ایجاد شهرک بین المللی ICT  پیام با همکاری مشاوران سنگاپوری و استقرار حداقل 30 شرکت حوزه IT و شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه و با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، ایجاد شهر رسانه، منطقه آزاد مالی، راه اندازی گمرک تخصصی IT و گمرک هوشمند دیده شده است.

زرندی ادامه داد: از اهداف اصلی توسعه منطقه ویژه در حوزه ICT، استقرار شرکت های حوزه IT به صورت تجمعی در منطقه پیام و فراهم نمودن زمینه همکاری فناورانه و مشارکت های حرفه ای بین شرکت های داخلی و خارجی است.  

وی، پیام را بستری آماده برای فعالان حوزه فاوا دانست و افزود: در حال حاضر بعضی از شرکت ها از جمله تامین ارتباط روستایی از طریق USO و دیتاسنتر بانک های اطلاعاتی حوزه های مالی و کارت سوخت در این منطقه فعال می باشند.

زرندی در پایان به حوزه جدید کسب و کار اشاره کرد و گفت: کم توجهی به امر اشتغال به ویژه در حوزه فاوا موجب وابستگی صنعتی و اقتصادی و حتی فرهنگی می شود که این مجموعه با قوانین و مقررات آسان و مشوق های حمایتی آماده پذیرش شرکتهای دانش بنیان در حوزه فاوا است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-03 13:08

افزودن دیدگاه جدید