کد مطلب: 

194735

اظهار نظر توئیتری ترامپ؛ برجام «توافقی ناگوار» است!

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اولین واکنش خود به توافق ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه جامع اقدام مشترک، برجام را «توافقی ناگوار» خواند و بر حمایت خود از اسرائیل تأکید کرد.
اظهار نظر توئیتری ترامپ؛ برجام «توافقی ناگوار» است!

به گزارش سیتنا، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: توافق ناگوار با ایران، آغاز پایان دوستی دولت کنونی با اسرائیل بود. نمی‌گذاریم بی‌احترامی به اسرائیل ادامه یابد.

سایت پرس تی وی نوشت: ایران و گروه 1+5 متشکل از کشورهای امریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین به‌علاوه آلمان با وجود مخالفت و سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی، در تاریخ 23 تیر 1394 بر سر برجام به توافق دست یافتند.

بر اساس برجام، ایران درازای رفع تحریم‌های مربوط به برنامه اتمی خود، قبول کرد تا بخشی از برنامه‌های اتمی‌اش را به حال تعلیق درآورد.

ترامپ در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری امریکا بارها تهدید کرده بود که برجام را پاره خواهد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامۀ ضد اسرائیل را تصویب کرد. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ترامپ همچنین با اشاره به تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی در شورای امنیت سازمان ملل، گفت: «نمی‌توانیم اجازه دهیم با اسرائیل این چنین تحقیرآمیز و بی ادبانه برخورد شود. آن‌ها دوست بزرگی در امریکا داشتند، اما ....»

وی با اشاره به اینکه 20 ژانویه (اول بهمن) قرار است قدرت را در اختیار گیرد، نوشت: «اسرائیل قدرتمند باقی بمان، بیستم ژانویه به‌سرعت در حال نزدیک شدن است.»

شورای امنیت سازمان ملل شامگاه جمعه (سوم دی 1395) با تصویب قطعنامۀ 2334، ادامه شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی را محکوم کرد و خواستار توقف این روند غیرقانونی شد.

بر اساس این قطعنامه که با 14 رأی موافق و رأی ممتنع امریکا به تصویب رسید، هرگونه شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» به شمار می‌آید که به‌صورت جدی صلح در منطقه و امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی را به مخاطره می‌اندازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-28 20:29

افزودن دیدگاه جدید