کد مطلب: 

193779

دسترسی 170 نقطه در 43 کشور جهان به خدمات CDN افرانت

شرکت افرانت مجری اولین دیتاسنتر ابری بخش خصوصی کشور که طی سه سال، با استفاده از توان طراحی و پیمانکاری داخلی با ظرفیت 20 هزار سرور مجازی و با سرمایه گذاری 40 میلیارد تومانی راه اندازی شد با حضور در سالن شبکه ملی اطلاعات دستاوردهای خود را ارایه می کند.
دسترسی 170 نقطه در 43 کشور جهان به خدمات CDN افرانت

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی شرکت افرانت، دکتر فریدون قاسم زاده مدیر عامل شرکت افرانت با اشاره به برنامه شرکت افرانت بمنظور ارائه سرویس های نوین گفت: دیتاسنترها یکی از ارکان اصلی شبکه ملی اطلاعات و ارتقا دهنده امنیت و حریم شخصی کاربران ایرانی هستند که شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه دولت و تجارت الکترونیکی و رشد کارآفرینی در صنایع دانش بنیان و شرکت های نوپای دیجیتال در کشور را فراهم می کنند.
وی در ادامه افزود: ترکیب چند تکنولوژی جدید از جمله خدمات ابری، اینترنت پرسرعت موبایل (LTE /4G،3G) و نیز مفاهیم و جدیدی مانند IoT، Big Data، Data Analytics، دگرگونی دیجیتال (Digital Transformation)؛ ایجاد تحولی بنیادی (Disruption) را در تمامی صنایع رقم زده‌ است. امروزه در جهان خدمات ابری (Cloud Services) در کانون این تحولات قرار دارد و شرکت افرانت نیز به عنوان شرکتی پیشتاز در این عرصه برنامه های استراتژیک خود را آماده نموده که اولین گام آن راه اندازی دیتاسنتر ابری به عنوان اولین دیتاسنتر ابری خصوصی در کشور است.
وی به برنامه های توسعه ای پیش بینی شده شرکت افرانت برای آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه های استراتژیک افرانت در سال‌های گذشته، تمرکز اصلی شرکت برروی ارائه خدمات به شرکت‌ها و سازمان‌ها به صورت B2B و تکمیل زنجیره خدمات (ICT Value Chain) خود بوده است. در این راستا افرانت کار بر روی پنج پلتفرم رشد را در دستور کار خود قرار داده که هر کدام بخشی از این زنجیره را تکمیل می‌کنند.
قاسم زاده خدمات اینترنت پرسرعت را به عنوان اولین پلتفرم رشد افرانت اعلام و گفت: افرانت فعالیت خود را قریب بیست سال پیش بر روی ارائه سرویس اینترنت پرسرعت به شرکت‌ها و سازمان‌ها متمرکز نموده و در حال حاضر بیش از هزار مشتری از بین وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ را در لیست مشتریان خود دارد که این خدمات با اخذ مجوز FCP توسط شرکت افرانت قابل ارایه در سراسر کشور قابل خواهد بود.
وی خدمات دیتاسنتر را پلتفرم رشد دوم و یکی دیگر از حلقه های زنجیره خدمات فناوری افرانت دانست و اظهار داشت: ارائه خدمات دیتاسنتر از حدود هشت سال پیش در افرانت آغاز شده و در حال حاضر بیش از هزار سازمان و شرکت‌ از این خدمات استفاده می کنند. افرانت توانسته است با جلب اعتماد سازمان‌ها و شرکت ها نقش بسزایی را در میزبانی محتوا در دیتاسنتر داخل کشور و تقویت عملی شبکه ملی اطلاعات در یکی از ضعیف ترین حلقه های آن ایفا نماید.
مدیرعامل افرانت ارائه خدمات ابری (Cloud) را پلتفرم سوم رشد و شامل سرویس‌های IaaS، PaaS و  SaaS دانست که از مدتی قبل در این شرکت آغاز شده و گفت: شرکت ها برروی این بستر می توانند خدمات متنوع با سرمایه گذاری پایین و صرفه اقتصادی بالا را به مشتریان خود عرضه ‌کنند.
وی افزود: جدیدا افرانت دو خدمت ابر استاندارد و ابر پیشرفته را به سبد خدمات خود اضافه کرده که به دلیل مزایای منحصر به فرد این سرویس ها، متقاضیان و علاقه مندان زیادی به ویژه در میان کارآفرینان و شرکت های نوپا دارد.
قاسم زاده به ارائه خدمات مرتبط با شبکه توزیع محتوا (CDN) که از مدتی قبل در افرانت آغاز شد به عنوان پلتفرم رشد چهارم افرانت معرفی و اظهار داشت: این سرویس ارزش افزوده جدیدی را به ارائه‌دهندگان خدمات و محتوای الکترونیکی که مایل به ارائه سرویس با کیفیت بالا در خارج از کشور هستند؛ارایه می کنند.
مدیرعامل افرانت گفت: مجموع تمامی چهار پلتفرم پیشین، شامل اینترنت پرسرعت، دیتاسنتر، خدمات ابری و شبکه توزیع محتوا (CDN)، در کنار یکدیگر بستر مناسبی را برای پلتفرم پنجم رشد افرانت که دیجیتال نام دارد فراهم نموده که هدف از آن کمک به رشد شرکت‎های نوپا در ارائه خدمات و کسب‌وکار دیجیتال و  مشارکت با شرکت ها و سازمان های متوسط و بزرگ موجود در جهت ورود به حوزه تحول دیجیتال (Digital Tranformation) است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی از مهم‌ترین سایت‌های خبرگزاری کشور از سرویس شبکه توزیع محتوای افرانت استفاده می‌کنند. شبکه CDN افرانت دارای پنج نقطه حضوردر داخل کشور بوده و با استفاده از توافقات انجام شده با شرکت های بزرگ خارجی از طریق Federation هم اکنون در بیش از 170 نقطه در 43 کشور جهان امکان دسترسی به خدمات CDN افرانت وجود دارد که سرعت و کیفیت دسترسی کاربران در سراسر جهان به اطلاعات میزبانی شده در داخل کشور را در حد سرعت دسترسی به سایت های خارجی به شدت افزایش داده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-14 13:42

افزودن دیدگاه جدید